تقویم روز شمار تخت فولاد تدوین شد

تقویم روز شمار تخت فولاد با هدف معرفی عالمان و مشاهیر مدفون در تخت فولاد تدوین شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان، تخت فولاد آرامگاه بزرگان و هنرمندان و عالمانی است که دانستن زندگی و فعالیت های آنان در جهت معرفی  به همه مردم کشور و جهان امری ضروری است.

تدوین تاریخ روزشمارتخت فولاد در راستای معرفی دقیق تر و منظم تر این شخصیت ها یکی از برنامه های مهمی بود که با هدف معرفی مشاهیر و پرداختن به جنبه های مختلف زندگی، آثار و فعالیت های آنان به مردم به ویژه نسل جوان تهیه و دسته بندی آن با توجه به منابع و کتب منتشر شده و به ویژه دانشنامه تخت فولاد گردآوری شد.

محور اصلی در این تقویم پرداختن به شخصیت های مهم، قابل ارائه، جذاب و مطلب دار است و بر این اساس شخصیت ها گزینش  و با توجه به تاریخ تولد و وفات و تقسسیم بندی ماه به چهار هفته در هر روز به یک یا چند نفر که در آن تاریخ مشخص (شمسی و قمری) سالگرد فوت یا ولادت آنان است به صورت ویژه پرداخته می شود. 

در این تقویم علاوه بر پرداختن به شخصیت های مهم و ویژه بعضی از شخصیت ها که قابل توجه هستند اما روز فوت یا تولد آنان مشخص نبود به علت اهمیت آنان در این تقویم گنجانده شد.

یکی از ویژگی های مهم این تقویم توجه به مناسبت های مهم از جمله سینما، روز کتاب، صنایع دستی، پزشک، کارآفرینی، گردشگری، روز اصفهان، دانشجو، اقتصاد مقاومتی، حجاب و عفاف و... است که در این تقویم مورد توجه قرار گرفته است و تلاش شده این موضوعات که به نوعی در ارتباط با تخت فولاد هستند، پزشکان مدفون در تخت فولاد در روز پزشک، کارآفرینان مدفون در تخت فولاد در روز کارآفرین و... به طور اختصاصی و کامل پرداخته شود.

کد خبر 355665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.