تدوین شیوه نامه ای برای استفاده از سرمایه‌گذاران در پروژه های شهری اهواز

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: برای جذب و حفظ سرمایه‌گذار در پروژه‌های مدیریت شهری باید بسترهای لازم فراهم شود چراکه یکی از اهداف حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری، تحقق درآمد پایدار است.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برای استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شیوه‌نامه ای در شورای اسلامی شهر اهواز تصویب شده است، اظهار کرد: این شیوه‌نامه نقشه راهی برای جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی در شهرداری اهواز است البته درصدد هستیم نقاط ضعف شیوه‌نامه را در جهت کاهش بروکراسی اداری و تسریع در جذب سرمایه‌گذار برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و احتمال اِعمال تحریم‌ها، چه برنامه‌ای برای استفاده از توان سرمایه‌گذاران در نظر دارید، گفت: اعتقادی به تحریم ها، ندارم و مطمئن هستم هیچ تحریمی اتفاق نخواهد افتاد اما به طور کلی مبنا برای سرمایه‌گذار، سودآوری است و هر کجا برای او سود بیشتری داشته باشد تمایل به سرمایه‌گذاری دارد.

 مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار متنوع است و هر فرصت سودهای متناسب با خود را دارد، بی شک شخص سرمایه‌گذار به مسیر سرمایه‌گذاری صحیح واقف است، برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارج از کشور نیز طبق سنوات اخیر شرکت‌هایی وجود دارد که تضمین‌کننده واردات منابع خارجی به کشور هستند.

صفی‌خانی با اشاره به هم‌جواری اهواز با حوزه خلیج فارس، تصریح کرد: به دلیل ارتباطات مرزی نزدیک با کشورهای حوزه خلیج فارس همچون کویت، قطر و عراق گاهی برای سرمایه‌گذاری در برخی پروژه‌ها شهری اعلام آمادگی کرده و جوانب کار را بررسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید برای سرمایه‌گذار بستری فراهم کرد تا انگیزه لازم را به منظور سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری داشته باشد، خاطرنشان کرد: پکیج و بسته کاملی از موارد تشویقی از لحاظ تخفیفات و همچنین کاهش عوارض برای سرمایه‌گذاران درنظر گرفته‌ایم، برای جذب و حفظ سرمایه‌گذار باید بستری فراهم آورد تا سرمایه‌گذار به‌جای سرمایه‌گذاری در بانک و سایر موارد، در حوزه مشارکت با شهرداری‌ها و پروژه‌های شهری فعالیت کند در این راستا از تجربیات سایر کلانشهرها نیز استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز در خصوص نحوه ایجاد درآمد پایدار در شهرداری اهواز، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی یکی از راه های مهم برای کسب وایجاد درآمد پایدار است به شرطی که نوع سرمایه‌گذاری را به سمت و سویی ببریم که مشارکت مادام العمری با سرمایه‌گذار داشته باشیم.

کد خبر 355663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.