۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
شهروند خلاق کیست؟

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از برگزاری برنامه ایده‌کاپ خبر داد و گفت: ایده‌کاپ با محوریت دانش‌آموزان و هم جهت با طرح سوال شهردار اصفهان در مراسم بازگشایی مدارس تحت عنوان شهروند خلاق کیست و وظیفه او در اداره شهر چیست؟ برنامه ریزی شده است.

محمدحسین قورچانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جمع آوری ایده‌ها و طرح‌های جدید از مردم ، دانش آموزان و دانشجویان و ... به چند صورت انجام می‌گیرد، یکی از آن‌ها سامانه نظام پیشنهادات است که مردم می‌توانند ایده‌های خود را از طریق این سامانه ثبت کنند و نوع دیگر آن از طریق شرکت در برنامه‌های مسابقه ای و جشنواره‌ای با عنوان «ایده‌کاپ» است که تا به حال شاهد برگزاری چند ایده‌کاپ با موضوعات مختلف بودیم.

وی با اشاره به برگزاری ایده‌کاپ شهر دانش آموز افزود: این برنامه ایده‌کاپ هم اکنون با محوریت دانش‌آموزان و هم جهت با طرح سوال شهردار اصفهان در مراسم بازگشایی مدارس تحت عنوان شهروند خلاق کیست و وظیفه او در اداره شهر چیست؟ در حال برگزاری است؛ این برنامه به دنبال درگیر کردن دانش‌آموزان از سنین نوجوانی با مسائل و معضلات شهر خود است.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: این طرح در قالب سه موضوع شامل شهر کودک‌محور، مسائل ترافیکی شهر و کاهش آلاینده‌ها و آلودگی‌های شهری از جمله پسماند و سوخت‌های فسیلی برگزار شده است در این راستا دانش آموزان می توانند پس از بازدید از فضاهای شهری طرح های خود را مطرح کنند؛ در برگزاری این طرح به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان را با چندین موضوع آشنا و عملا فرهنگسازی کنیم.

قورچانی خاطرنشان کرد: در مسابقه ایده‌کاپ دانش‌آموزان ایده‌های خود را به صورت مکتوب ارایه می‌دهند و بعد از داوری ایده‌ها، افراد برگزیده باید در مدت پنج دقیقه ایده خود را پرزنت کنند، سپس به طور مجدد در قالب رای‌گیری طرح برگزیده انتخاب می‌شود.

به گزارش ایمنا، دانش‌آموزان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این مسابقه تا تاریخ ۲۹ مهرماه به سایت  www.eventbox.ir  مراجعه کنند.

کد خبر 355656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مسعودیان فر IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    3 1
    شهروند خلاق کسی است اول حقوق خودش را بداند وبعد نسبت به شهر خودش وظیفه اش را انجام دهد .ایجاد فضای سبز برای بازنشستگان ومراکز تفریحی برای کودکان.کاهش الودگی صوتی وهوا .کاهش ترافیک