افزایش ۱۵ درصدی امانت کتاب از کتابخانه‌های شهرداری اصفهان

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: آمار امانت کتاب از کتابخانه‌های شهرداری در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۵درصد افزایش یافته است.

طیبه فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طی پنج ماه نخست سال‌جاری رشد پنج درصدی عضویت و افزایش ۹ درصدی تمدید عضویت شهروندان را در کتابخانه‌های شهرداری اصفهان نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: از جمله عوامل مؤثر در رشد آمار عضویت کتابخانه‌ها و امانت کتاب خریداری منابع و کتاب‌های مناسب برای کتابخانه‌ها، اجرای موفق طرح‌های ترویج مطالعه و کتابخوانی از سوی اداره امور کتابخانه‌های شهرداری اصفهان و برخورد مناسب کتابداران و کارکنان کتابخانه‌ها با شهروندان، تکریم ارباب رجوع و ارائه حداکثر اطلاعات در حداقل زمان بوده است.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح میز پژوهش در چند کتابخانه شهرداری، طرح میز مرجع مجازی و خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات (SDI)، طرح ارتقاء فرهنگ مطالعه از طریق افزایش سواد رسانه‌ای، طرح همکاری بین کتابخانه‌ای با دانشگاه‌های مادر و طرح کتاب‌درمانی از جمله برنامه‌های در دستور کار کتابخانه‌ها برای ارتقاء فرهنگ مطالعه در آینده است.

وی گفت: سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های شهرداری شرایط مناسبی را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند برای مطالعه و یا برای آمادگی در آزمون‌های مختلف دانشگاه‌های کشور از آن استفاده کنند.

فاطمی با بیان اینکه منابع موجود در کتابخانه‌های شهرداری چاپی و غیرچاپی هستند، ادامه داد: منابع چاپی کتاب و منابع غیرچاپی انواع برنامه‌های اطلاعاتی است که توسط پایگاه اطلاعاتی کتابخانه‌های دیجیتال منابع مناسب در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یک طرح تحقیق‌نویسی برای نوجوانان در کتابخانه اختصاصی نوجوان شهرداری اصفهان به مناسبت هفته پژوهش رونمایی خواهد شد.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: به تازگی چند نفر از اعضاء شورای اسلامی شهر اصفهان بازدیدی از کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان انجام داده و تاکید کردند کاربری‌های غیرکتابخانه‌ای از کتابخانه مرکزی حذف و تمام کاربری‌ها کتابخانه‌ای شود.

وی از ایجاد اتاق مطالعه گروهی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برای استفاده اساتید و دانشجویان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در آینده برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دوره دکترا سالن مطالعه ایجاد کنیم.

کد خبر 355651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.