فاصله کیفیت تئاتر تهران و شهرستان، از زمین تا آسمان است

سونیا سنجری متولد شیراز و دانش‌آموخته رشته بازیگری در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و فعالیت در حوزه هنر را اواسط دهه هشتاد آغاز کرده است.

به گزارش ایمنا، سنجری همسر کریم لک‌زاده (کارگردان) سینما است و تاکنون در عرصه‌های تئاتر و سینما به نقش‌آفرینی پرداخته او بهترین جایزه بازیگری جشنواره لیسبون را برای فیلم روتوش دریافت کرده است و در فیلم های قیچی، کله سرخ، مرا رها نکن و دومینو ایفای کرده است.

خبرنگار ایمنا با سونیا سنجری به گفت‌و گو نشسته است که در ادامه می‌خوانید:

چطور وارد عرصه بازیگری شدید؟

دیپلم که گرفتم دو سال پشت کنکور ماندم تا حتما بازیگری را در هنرهای زیبا بخوانم. وارد هنرهای زیبا شدم در حین تحصیل کریم لک زاده هم همان موقع دانشجوی صدا و سیما بود البته ما از قبل همدیگر را می شناختیم و در شیراز باهم تئاتر کار کردیم. در دانشگاه تئاتر کار می کردم و دوستان می گفتند که بازی من برای جلو دوربین خوب است همین باعث شد که با بچه های سینمای دانشگاه شروع به کار کنم و آثاری نیز با آن ها تولید کردم به این ترتیب بیشتر از بچه های تئاتر با بچه های سینما و فیلم کوتاه و غیره در ارتباط بودم و کار می کردم البته هنوز هم تئاتر کار می کنم و از صحنه تئاتر جدا نشدم.

چرا برای اجرای تئاتر به شهرستان ها و سایر استان ها نمی آیید؟

چون هیچ هماهنگی و برنامه ای برای این کار وجود ندارد جای تأسف دارد که تئاتر تهران و شهرستان، فاصله کیفیتشان زمین تا آسمان است. شیراز تئاتر خوب زیاد اجرا می شد اما با مهاجرت بسیاری از هنرمندان نمی دانم هنوز هم وضعیت تئاتر به همان خوبی هست یا نه؛ امیررضا کوهستانی و آدم های که همه با هم یک تیم خیلی خوب بودند که تئاتر کار می کردند و چون نتوانستند در شیراز کارشان را ادامه بدهند پراکنده شدند.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستی؟

در سریال آقای کیانوش عیاری به نام ۸۷ متر که برای شبکه ی یک ساخته می شود بازی می کنم.

در مقوله ی بازیگری دوست دارید خود را به چالش بکشید؟

بازیگر بخش خیلی قابل توجهی از کارش بستگی به کارگردان دارد یعنی وقتی یک پلان را خوب بازی می کنی کارگردان زاویه دوربین را اینقدر بد و اشتباه چیده که فکر می کنی بازیگر هم بد بازی می کند. به طور مثال حوض نقاشی و بازی شهاب حسینی که به نظر خنده دار می آید چون وقتی شهاب حسینی معلول را در لانگ شات می گذارد و او از ته کوچه می آید و یا غیره مسخره به نظر می آید. در واقع کارگردان بازی شهاب حسینی را خراب می کند. شهاب حسینی کارش را درست انجام می دهد بخاطر همین فکر میکنم بخش زیادی از هوشمندی بازیگر این است که بداند با کی کار می کند و کاری که انجام می دهد در فاز فیلمی که هست درست است یا خیر! یعنی در ذهنیتی که کارگردان دارد این کاری که انجام می دهد درست است یا خیر. این خیلی کار سختی است. تقریباً همه بازیگر ها در این زمینه اشتباه دارند، اشتباه در انتخاب کردن.

کد خبر 355586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.