بنیان‌های فرهنگی حمایت از کودکان تقویت شود

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای حمایت از کودکان در بسیاری از موارد مشکل زیرساختی نداریم و باید بنیان‌های فرهنگی حمایت از کودکان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در نخستین نشست صمیمانه با تشکل‌های فعال در زمینه کودک و نوجوانان اظهار کرد: مطرح شدن بحث کودکان در این جلسه گام بزرگی است با اینکه در ابتدای راه هستیم و فاصله بسیار زیادی با ایده‌آل داریم.

وی افزود: اهم مسائل یونیسف، مراقبت از کودکان در سال‌های آغازین زندگی، تلاش برای کاهش مرگ و میر کودکان، محافظت از آنان در جنگ و حوادث طبیعی است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان  افزود: در برخی از خانواده‌ها کودک به دلیل تک فرزند بودن چنان مورد توجه است که اجازه کوچک‌ترین تصمیم‌گیری به او داده نمی‌شود؛ استرس امتحان در پنج سالگی؛ صف‌های طولانی برای ثبت نام مدرسه و سالهای استرس برای کنکور؛ گویا این کودکان باید آرمان‌های ناکام مانده پدر و مارشان را پاسخگو باشند.

طغیانی تاکید کرد: شهر دوستدار کودک یعنی دانش‌آموز  استرس سوار شدن سرویس را نداشته باشد و همه مدارس سطح شهر کیفیت لازم را برای آموزش دانش‌آموز داشته باشند؛ اگر کودک به دکتر مراجعه می‌کند دکتر باید با لبخند برای او وقت بگذارد ؛ پلیس باید برای کودک معنای آرامش و آسایش داشته باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد این عیوب نه به دلیل  نبود زیرساخت‌ها بلکه به دلیل نقص بنیان‌های فرهنگی صورت می‌گیرد؛ بنابراین خروجی دوران کودکی، انسان معمولی و کاملی نخواهد بود.

عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حوزه مدیریت شهری در ابتدای راه است و برای انتقال فضای فرهنگی به فضای شهرسازی تلاش‌های بسیاری لازم است.

طغیانی گفت: شهر دوستدار کودک شهر دوستدار انسان است. شهری که دچار تبعیض و آلودگی هوا نباشد؛ بنابراین چنانچه همه پتانسیل‌های شهر دوستدار کودک فراهم باشد، اما یک کودک هوای آلوده را در روزهایی از سال تنفس کند این شهر به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده با تلاش‌های مستمر وضعیت کودکان بهبود پیدا کند و آنان به عنوان مظلوم‌ترین انسان‌های جامعه پله‌های ترقی ما نباشند.

کد خبر 355585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.