کودکان را در امور خانواده مشارکت دهیم

رییس کمیته امور اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم مشارکت کودکان در امور خانواده گفت: توجه نکردن به این موضوع منجر به بروز رفتارهای انتقام‌جویانه در نوجوانی این کودکان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی در نخستین نشست صمیمانه با تشکل‌های فعال در زمینه کودک و نوجوان اظهار کرد: انتخاب شهر اصفهان به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک در کشور را اتفاق مبارک و خوبی دانست.

وی افزود: استانداری، شهرداری و شورای شهر بدون کمک سازمان‌های مردم نهاد نمی‌توانند گام بزرگی در حوزه کودک بردارند.

رییس کمیته امور اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: کودک امروز به عنوان یک فرآیند بسیار مهم در عرصه تربیتی مطرح است و یکی از مشکلات در عرصه کودکان ندانستن مسائل تربیتی و روش‌های فرزندپروری است که متاسفانه آسیب‌هایی را برای کودکان همراه دارد این آسیب هم در نظام تربیتی خانواده و هم در نظام تعلیم و تربیت رسوخ کرده است. نگاه دیکتاتور مأبانه نسبت به کودک و قلمداد کردن کودک به عنوان بخشی از حوزه مالکیتی این مهم‌ترین خطر برای  کودک است و هیچ‌گاه کودکان به عنوان بخشی از حوزه مشارکتی ما در نظر گرفته نشده‌اند.

وی افزود: این رفتار بزرگسالان سبب رفتارهای انتقام‌جویانه آنان در سنین نوجوانی خواهد شد؛ بنابراین باید در حوزه خانواده وارد شده و نظام تعلیم و تربیت را متأثر از نظام خانواده تنظیم و اسلوب‌ها را در چارچوب قانون اساسی در نهاد آموزش و پرورش داشته باشیم.

 محمدی تاکید کرد: در این مسیر سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به درستی انجام وظیفه کنند.

 وی افزود:بخشی ازجامعه کودکان با عنوان کودکان کار از محبت خانواده نیز محروم بوده و دچار زجر و گرفتاری هستند؛ آمار این کودکان روز به روز در حال افزایش است و صرف نظر از حوزه اقتصادی، فقر و مشکلات باید در حوزه توانمندی کودکان در حوزه ارتباطی و اجتماعی هم سرمایه‌گذاری کنیم، برخی از این کودکان مجبور به کار هستند و برخی دیگر به سبب ناآگاهی در سنین کودکی کار می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: زندگی از فضای سنتی و همبستگی خارج و به فضای مدرن غیراجتماعی صرفاً ماشینی  وارد شده استً بنابراین نیازمند است کودکان به سمت فضای اجتماعی عمومی رفته و از فضای ارتباطی همراه با غصه و غم فاصله بگیرند.

کد خبر 355575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.