بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۱۸

ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را در اختیار دارد و آمارها نشان می‌دهد که حتی اقتصاد آن نسبت به سال گذشته، حدود ۲۰ تریلیون دلار افزایش داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس اطلاعات منتشره صندوق بین‌المللی پول (IMF)، ثروت اقتصادی ایالات متحده آمریکا با افزایش ۱۹/۴ تریلیون دلاری نسبت به سال گذشته، در حال حاضر به ۲۰/۴ تریلیون دلار رسیده است. پس از آن چین با ۱۴ تریلیون دلار ثروت اقتصادی، یعنی افزایش دو تریلیون دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۷ و ژاپن با اقتصاد ۵/۱ تریلیون دلار با افزایش ۴/۸۷ تریلیون دلاری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سه جایگاه‌ بعدی این لیست را کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده‌اند که عبارتند از: آلمان با ۴/۲، انگلیس با ۲/۹۴ و فرانسه با ۲/۹۳ تریلیون دلار ثروت اقتصادی. با اختلاف عددی بسیار پایین، اقتصاد هند پس از انگلیس و فرانسه قرار گرفته و با رقم اقتصادی ۲/۸۵ تریلیون دلار در جایگاه هفتم این لیست قرار دارد. پس از آن به ترتیب ایتالیا با ۲/۱۸، برزیل با ۲/۱۴ و کانادا با ۱/۸ تریلیون دلار ثروت اقتصادی جایگاه‌های هشتم تا دهم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند.

 

به طور کلی می‌توان گفت که مقیاس گسترده اقتصاد ایالات متحده، یک جمع‌بندی کلی از تمام موارد این لیست است چرا که رقم آن حتی بزرگ‌تر از جمع اعداد گزینه‌های چهارم تا دهم این لیست می‌شود. در واقع از آنجایی که اقتصاد جهانی ارزشی بالغ بر ۷۹/۹۸ تریلیون دلار دارد می‌توان گفت که اقتصاد ایالات متحده بیش از یک چهارم اقتصاد کل جهان را تشکیل می‌دهد و با توجه به اطلاعات منتشره بانک جهانی مبنی بر افزایش ۶/۵ تریلیون دلاری اقتصاد جهانی طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی آمریکا ۱۷/۹ درصد افزایش یابد.

 با این حال برای چین و هند نیز آینده درخشانی در راستای افزایش ارقام اقتصادی پیش‌بینی شده است و انتظار می‌رود چین تقریباً دو برابر این میزان یعنی چیزی در حدود ۳۵/۲ درصد در این زمینه افزایش داشته باشد. این امر بعید نیست چرا که اقتصاد دیجیتال چین دوره رونق را می‌گذراند و این کشور توانسته است سهم خود از بازار جهانی تجارت الکترونیک را تنها در طول ۱۰ سال از یک درصد به ۴۲ درصد افزایش دهد در حالی که ایالات متحده در حال حاضر ۲۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که در سال ۲۰۰۵ این رقم برابر با ۳۵ درصد بوده است.

 

همچنین مشهورترین شرکت خدمات حسابرسی تحت عنوان PwC پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۵۰، اقتصاد ایالات متحده تحت‌الشعاع اقتصاد چین قرار خواهد گرفت و حتی هند از آمریکا در این زمینه پیشی می‌گیرد. چین بر این عقیده است که در این سال ثروتی در حدود ۵۸/۵ تریلیون دلار خواهد داشت و هند با ۴۴/۱ و آمریکا با ۳۴/۱ تریلیون دلار ثروت اقتصادی پس از آن قرار خواهند گرفت.

در این پیش‌بینی ژاپن با ۶/۷، آلمان با ۶/۱، انگلیس با ۵/۳ و فرانسه با ۴/۷ تریلیون دلار ثروت اقتصادی به ترتیب در جایگاه‌های هشتم، نهم، دهم و دوازدهم قرار خواهند داشت و جای کنونی خود را به کشورهای اندونزی با ۱۰/۵، برزیل با ۷/۵، روسیه با ۷/۱ و مکزیک با ۶/۸ تریلیون دلار در جایگاه‌های چهارم، پنجم، ششم و هفتم می‌دهند.

این پیش بینی‌ها در پایگاه خبری world economic forum  منتشر شده است.

گزارش از مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 355564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نفیسه IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    1 1
    ایران فقط 1% ؟؟؟؟؟ کشوری که یه روز حرف اول دنیا بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟