روش برخورد و تربیت کودک باید متناسب با زمان باشد

نایب رییس شورای اسلامی شهراصفهان گفت: کودک امروز نباید با کودک دیروز مقایسه شود بنابراین باید برای کودکان امروز برنامه جدیدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز دوشنبه درجمع سمن‌های فعال در عرصه کودک و نوجوان با اشاره به محتوای وحی نازل شده بر پیامبر با عنوان "باید با انسان ها به اندازه عقل و درک و شعور آنان  صحبت کرد" اظهار کرد: بنابراین ما به عنوان پیروان آن پیامبر اکرم باید این اصل را رعایت  کرده وعنصر زمان را درتربیت و برخورد با کودکان در نظر بگیریم.

وی افزود: با ابزارهای دیروز نمی‌توان کودک امروز را تربیت و برای آینده آماده کرد و لازم است  از ابزارهای متناسب با زمان استفاده شود بنابراین چنانچه با کودکان به درستی رفتار شود نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از جایگاه معلمان ابتدایی در مقایسه با معلمان دبیرستان افزود: تنزل جایگاه معلمان ابتدایی درحالی که مسئولیتی بسیار خطیر و سخت دارند امری اشتباه است.

نصر اصفهانی ادامه داد: معلمان از جایگاه خوبی برخوردار نبوده اند؛ محتوای درسی دوره ابتدایی نیز متناسب با نیاز دانش آموزان طراحی نشده است در نتیجه اهدافی که برای دوره ابتدایی تعیین کردند برای دوره دوم متصور وعملی است.

وی ادامه داد: به طور مثال یک دانش‌آموز پس از اتمام دوره ابتدایی باید به حد مشخصی از تربیت اجتماعی، سیاسی، دینی و آموزشی  براساس برنامه تحصیلی برسد ، این در حالی است که  این اهداف در دوره متوسطه دوم حاصل می شود. بنابراین برای دوره ابتدایی برنامه‌ریزی درستی انجام نگرفته و اصلاحات کافی نیز دراین زمینه انجام نشده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهراصفهان تأکید کرد: باید بنیان‌هایی برای کودکان در شهر گذاشته شود تا آیندگان این مسیر را ادامه دهند این بنیانگذاری چنانچه با فکر و تدبیرهمراه باشد هر کسی درمدیریت شهر قرار بگیرد ملزم به ادامه این مسیر است.

وی با اشاره به تثبیت نام شهراصفهان به نام «شهر دوستدار کودک» گفت: این یک ماموریت جدید و سخت برای همه ما است بنابراین باید به گونه ای عمل کرد که دیگر شهرهای کشور، اصفهان را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: کودک امروز نباید با کودک دیروز مقایسه شود بنابراین باید برای کودکان امروز برنامه جدیدی داشت.

نایب رییس شورای اسلامی شهراصفهان ازتلاش سمن‌ها به عنوان منادیان تربیت درست کودکان ، تشکر و ابراز امیدواری کرد حاصل زحمات این سمن‌ها تربیت دانش آموزانی دانا، توانا و مومن باشد.

کد خبر 355513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.