یک کارشناس: مشارکت اجتماعی مردم افزایش یافته است/ نمره شهرداری ۱۵ است

یک کارشناس شهرسازی با بیان اینکه شهرسازی در شهر اصفهان در مقایسه با گذشته پیشرفت قابل قبولی داشته است، گفت: مشارکت‌های اجتماعی مردم در مقایسه با گذشته افزایش یافته که بدون شک این موضوع بدون تلاش‌های شهرداری میسر نبود.

نجما ایزدفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اگر مشکلات مربوط به بودجه در مباحث شهرسازی مطرح نباشد می‌توانیم شاهد شهرسازی با کیفیت بهتری در شهر اصفهان باشیم.

وی ادامه داد: طرح های مربوط به شهرسازی از سوی کارشناسان مربوطه ارائه می‌شود، اما متاسفانه در زمان اجرا به خاطر مشکلات مربوط به بودجه اجرای این طرح‌ها به بن‌بست می‌رسد و ممکن است از میان ۱۰۰ طرح معرفی شده تنها یک طرح به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه سیاست‌های بازآفرینی شهری اقدامی پسندیده در راستای کمک به نوسازی بافت‌های قدیمی شهر است، تصریح کرد: طبق این سیاست بافت‌های قدیمی و فرسوده شهر که به نوعی به دست فراموشی سپرده شده بودند، بازآفرینی می‌شود که این مهم علاوه بر ایجاد نشاط در محلات به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست شهر کمک شایانی می‌کند.

ایزدفر با اشاره به نقش و عملکرد شهرداری اصفهان در افزایش مشارکت‌های مردمی و ایجاد انگیزه برای ساختن شهر خود خاطرنشان‌کرد: مشارکت‌های اجتماعی مردم در مقایسه با گذشته افزایش یافته که بدون شک این موضوع بدون تلاش‌های شهرداری میسر نبود.

وی اضافه کرد: مشارکت اجتماعی شهروندان با بیلبوردهایی که شهرداری در سطح شهر نصب کرده بیشتر شده و به نوعی شهرداری اصفهان از لحاظ روانشناسی احساسات شهروندان را در ساختن شهر خودشان برمی‌انگیزد و همین خصوصیات باعث می‌شود همیشه مدیریت شهر اصفهان در مقایسه با شهرهای دیگر در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

این کارشناس شهرسازی نمره شهرداری اصفهان را ۱۵ داد و گفت: این نمره را به این منظور می دهم که طرح های بازآفرینی و احیاء بافت‌های فرسوده در دست پیگیری است؛ انتظار می رود این طرح‌ها قربانی کاغذ بازی اداری نشود و به سرعت جلو رود، زیرا در غیر این صورت انگیزه مشارکت از شهروندان گرفته می شود و به نوعی مردم از اتلاف وقت و حرف‌های بی اساس خسته می شوند.

کد خبر 355497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.