اجرای طرح "دوست من، اتوبوس" همزمان با هفته ملی کودک

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از اجرای طرح "دوست من، اتوبوس" در پایانه‌های اتوبوسرانی و خطوط منتخب سرویس مدارس سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیمان سنندجی با اشاره به آغاز هفته ملی کودک، اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در جهت آموزش شهروندی (تهران، شهری دوستدار کودک) در استفاده بهینه از حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوس برای کودکان و نوجوانان در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال از ۱۵ تا پایان مهر ماه، اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی از جمله برپایی ایستگاه فرهنگی در پایانه‌ها و ایستگاه‌های اصلی سطح شهر تهران، دیدار مدیران ارشد و اجرایی سامانه‌ها با کودکان و نوجوانان، توجه به تقویت سرویس‌های اتوبوس مدرسه و ... می‌کند.

وی ادامه داد: از مهمترین اهداف اجرای این طرح، توسعه و ترویج مشارکت اجتماعی، نهادینه کردن مهارت‌های خلاقانه در بین کودکان، آماده‌سازی افکار عمومی به‌ویژه کودکان سنین پایه و نوجوانان برای ترویج و توسعه استفاده از حمل ‌و نقل عمومی، آشنایی با سیستم‌های هوشمند، آشناسازی کودکان با مزایای حمل ‌و نقل عمومی و تکریم شهروندی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: در این طرح آموزش‌هایی نظیر نحوه سوار و پیاده شدن همراه با رعایت نظم، رعایت نظافت داخل اتوبوس و ایستگاه‌ها، تکریم افراد سالمند، کم‌توان و معلول، احترام به راننده اتوبوس، توجه به نظافت شخصی و شئونات اجتماعی، حفظ و نگهداری از اتوبوس به‌عنوان اموال عمومی جامعه، اهمیت طرح تفکیک در اتوبوس برای راحتی شهروندان، توجه به حریم شخصی یکدیگر، اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی از طریق رعایت ادب اجتماعی و فرهنگ لبخند همشهریان، استفاده از کارت بلیت، نظارت همگانی در ارائه خدمات مطلوب، آشنایی با حقوق متقابل شهروندی و ... ارائه می‌شود.

کد خبر 355469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.