۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کاهش همسر آزاری در شهرضا

شهرضا - رییس بهزیستی شهرضا گفت: در فاصله سال‌های ۹۵ تا ۹۷ موارد همسر آزاری در این شهرستان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سید علی موسوی در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرضا، با اشاره به سابقه تاریخی پدیده کودک آزاری در تمدن‌ها و کشورهای مختلف جهان، اظهار کرد: تا قبل از انقلاب صنعتی فرانسه، این پدیده اجتماعی در کشورهای مختلف جهان به صورت قربانی کردن کودک یا شیوه‌های دیگر، مشاهده می‌شده است.

وی کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری را از مهمترین مصادیق آزار در خانواده‌ها برشمرد و افزود:  خشونت علیه تمامیت جسمی کودکان، بدترین نوع خشونت علیه آنان است که آثار روحی و جسمی فراوانی بر فرد و جامعه باقی می‌گذارد؛ بویژه آنکه کودکان آینده سازان هر جامعه هستند و لازم است از نظر شرایط روحی و جسمی در وضعیت مطلوبی پرورش یابند.

رییس بهزیستی شهرضا با بیان اینکه خشونت جنسی علیه کودکان، یکی از آسیب‌های غیر قابل انکار جامعه است، تصریح کرد: شمار فراوان پرونده‌های مطرح شده با موضوع این جرم در محاکم دادگستری، صحت این ادعا را ثابت می‌کند، این در حالی است که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، تنها ۲۰ درصد موارد کودک آزاری شناسایی شده و ۸۰ درصد موراد به علت‌های مختلف، همچنان ناشناخته باقی می‌ماند.

موسوی تأکید کرد: اگر خانواده‌ها، کودکان، سالمندان یا هریک از گروه‌های اجتماعی در معرض خطر، آموزش مناسب برای رویارویی با موارد خطر را ببینند و بدانند در مواقع بحرانی چگونه باید از خود مراقبت کنند، موارد ارتکاب این جرایم و تبعات منفی ناشی از آن، کاهش پیدا می‌کند.

وی آگاه سازی افراد جامعه در خصوص حقوق گروه‌های آسیب پذیر مانند کودکان و سالمندان را از دیگر راهکارهای کاهش این آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: رسانه‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، نقش مؤثری در زمینه آگاهی رسانی در این زمینه دارند.

رییس بهزیستی شهرضا با بیان اینکه نباید وجود آسیب‌های اجتماعی همچون کوک آزاری یا سالمند آزاری از سوی مردم و مسئولان کتمان شود، اظهار کرد: مردم و مسئولان جامعه باید با پذیرش واقعیت، برای مقابله با آن تلاش و همکاری کنند.

موسوی با بیان اینکه اقشار فقیر و آسیب پذیر جامعه بیشتر در معرض جرم کودک آزاری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: ارایه خدمات آموزشی برای پیشگیری و همچنین خدمات مشاوره‌ای برای جبران آسیب‌های ناشی از وقوع این پدیده مجرمانه، مهمترین رسالت دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه‌ها، بهزیستی و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نتایج حاصل از بررسی وضعیت ارتکاب جرایم آزار افراد در شهرضا، خاطرنشان کرد: در فاصله سال‌های ۹۵ تا شش ماه نخست ۹۷ موارد همسر آزاری در این شهرستان کاهش یافته است.

رییس بهزیستی شهرضا ادامه داد: آگاه شدن بانوان به حقوق قانونی و صدور احکام سنگین قضایی برای مرتکبان جرم همسر آزاری، از مهمترین علت‌های کاهش این جرم در شهرستان بوده است.

موسوی اظهار کرد: گروه‌های همیاری که زیر نظر داره بهزیستی شهرضا فعالیت می‌کنند، در ۵۰ محله شهرستان خدمات مشاوره برای مقابله با آسیب‌های مختلف اجتماعی از جمله کودک آزاری را اریه می‌کنند.

کد خبر 355463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.