فاصله بین سازمان های مردم نهاد و دولت باید کاهش یابد

تیران-معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: فاصله بین سازمان های مردم نهاد و دولت برای رفع مشکلات اجتماعی باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران وکرون، رامین نعیمی در جلسه شورای ساماندهی امور جوانان این شهرستان با اشاره به ظرفیت های سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: فاصله بین سازمان های مردم نهاد و دولت برای رفع مشکلات اجتماعی باید کاهش یابد و هیچ فاصله و جدایی بین آن ها نباشد، زیرا که همه باید متحد برای رفع مشکلات باشیم.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد نقش مهمی برای رفع مشکلات اجتماعی دارند و نباید از ظرفیت های آن غافل بود و در این حوزه جوانان در تشکل های مردمی خود در استان اصفهان و در سطح ملی جایگاه غیرقابل انکاری داشته اند که اگر این ظرفیت ها حمایت شود در رفع مشکلات کارگشا خواهد بود.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: جوانان دارای فکرهای خلاق و دانش و مهارت های کارآمد هستند و اگر این توانایی ها در راستای اهداف موثر و هدفمند قرار گیرند نتایج خوبی را برای جامعه به ارمغان می آورد.

وی به میزان مشارکت در حوزه جوانان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: جوانان اصفهانی در مقایسه با بسیاری از استان های کشور حضور فعال و کارآمدی را با بیش از ۳۰۰ سمن دارند و در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعال هستند و طرح های شاخصی را ارایه داده اند.

نعیمی با بیان اینکه ۱۰ سمن در تیران و کرون ثبت شده و یا در حال ثبت است، خاطرنشان کرد: مشارکت جوانان در تیران و کرون فعال و موثر است و باید زمینه های فعالیت آن ها بیش از پیش فعال شود و همیار و همکار سازمان های اداری و خدماتی باشند.

وی با بیان اینکه دستور کار ستاد ساماندهی امور جوانان موازی کاری با سایر کارگروه ها و کمسیون ها نیست، تصریح کرد: در ستاد ساماندهی امور جوانان مسایل مربوط به جوانان و گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال مورد بررسی قرار می گیرد و اختصاص یک موضوع به چند نهاد اداری باید فرصتی برای هم افزایی باشد.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: از ظرفیت های نوین همانند آثار و تولیدات سمعی و بصری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده شود چراکه این موضوع مصداقی از بهره گیری از امکانات روز برای رفع مشکلات اجتماعی است.

کد خبر 355446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.