تعلل شرکت‌های بیمه در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها/ دارو به اندازه کافی وجود دارد

رییس کارگروه بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای شهر مشهدمقدس گفت: نگرانی در زمینه تامین دارو وجود ندارد ولی شرکت‌ها در پرداختی‌های خود به داروخانه‌ها تعلل می‌کنند و به همین دلیل امکان خرید دارو برای داروخانه‌ها وجود ندارد تا پاسخگوی نیازهای بیماران باشند.

به گزارش ایمنا، علیرضا شهریاری ظهر امروز در پنجمین نشست کارگروه بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای شهر مشهد که با حضور اعضای انجمن داروسازان برگزار شد، اظهارکرد: به منظور رفع مشکلات دارویی اخیرا نشستی با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد و پس از آن، وزیر کشور ضمن احصاء نارسایی‌های این حوزه، نامه‌ای‌ به رئیس جمهور نوشته و وی نیز نامه را برای وزرای مربوطه و بانک مرکزی پی‌نوشت است.

وی با بیان اینکه دارو به اندازه کافی وجود دارد ولی به دلیل مشکلات مالی و دیگر مشکلات داخلی مردم در تهیه دارو با دشواری روبرو هستند، گفت: رضایتمندی هموطنان عزیز و به ویژه جانبازان که جان خود را در راه حفظ میهن و خاک خود نثار کردند، بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

شهریاری با گلایه از شرکت‌های بیمه افزود: متاسفانه این شرکت‌ها در پرداختی های خود به داروخانه‌ها تعلل می‌کنند و به همین دلیل امکان خرید دارو برای داروخانه‌ها وجود ندارد تا پاسخگوی نیازهای بیماران باشند.

رییس کارگروه بهداشت، سلامت ومحیط زیست شورای شهر مشهدمقدس در ادامه با بیان اینکه بسیاری از جانبازان عزیز ما در تامین داروهای مورد نیاز خود با مشکلات متعددی روبرو هستند، تصریح کرد: توجه به این قشر از جامعه باید پررنگ‌تر از گذشته انجام شود تا در تامین دارو محدودیتی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نمی‌توانند همه مشکلات کشور را به تنهایی برطرف کنند ولی این مسائل به صورت بخشی قابل حل شدن هستند؛ به‌منظور تحقق این مهم باید به صورت عملیاتی قدم در عرصه گذاشت و با حرف و شعار نمی‌توان مشکلی را رفع کرد.

شهریاری ضمن اشاره مجدد به خانواده محترم شهدا و جانبازان، اظهارکرد: بزرگداشت، احترام و تکریم این عزیزان پیوسته باید مستدام باشد و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

رییس کارگروه بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهدمقدس با بیان اینکه متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حمایت‌های لازم و کافی را تاکنون از افراد تحت پوشش خود در حوزه پزشکی نداشته است، گفت: داروخانه‌ها از نظر منابع مالی به شدت در مضیقه هستند و تا زمانی که از بضاعت مناسبی برخوردار بودند، رویکرد حمایتی و همکاری داشته‌اند.

کد خبر 355430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.