شوراها در حال تضعیف شدن است/ لزوم توجه نمایندگان مجلس

رییس شورای اسلامی شهر قزوین به لزوم مشارکت شهروندان در اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ما احساس می‌کنیم که شوراها در حال تضعیف‌شدن هستند و باید از ظرفیت نمایندگان همه شهرها به ویژه اصفهان استفاده کنیم و ارتقای جایگاه شوراها را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حکمت‌الله داوودی صبح امروز (یکشنبه) در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای شهر قزوین رکوردار حضور بانوان در شورای شهر است، اظهار کرد: شش نفر از اعضای شورای شهر قزوین اصلاح طلب، دونفر اصولگرا و یک نفر مستقل هستند.

وی به شباهت‌های اصفهان و قزوین اشاره کرد و گفت: پایتخت بودن دوره صفویه، آثار تاریخی و همچنین نامگذاری روزی به نام قزوین از نقاط مشترک این دو شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه قزوین پایتخت خوش نویسی ایران است، ادامه داد: همچنین چهارمین شهر اهل بیت به دلیل وجود چهار انبیاء است.

وی با بیان اینکه قزوین معین شهر اصفهان در مواقع بحرانی است و تردد ۱۲ استان با قزوین تداخل دارد، گفت: این شهر دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سنتی دارد که تنها در سال دو بار آبیاری می‌شوند و این ویژگی خاص این باغات است.

داوودی با بیان اینکه قزوین قطب صنعت کشور است و نخستین شهرک صنعتی کشور در این شهر ایجاد شد، ادامه داد: قزوین به دلیل شرایط ویژه آب، هوا و خاک دارای کشاورزی خوبی است.

وی به برخی مشکلات شهرداری قزوین با اداره کل میراث فرهنگی این شهر اشاره کرد و گفت: بسیاری از آثار تاریخی قزوین در حال نابودی است و این در حالی است که میراث فرهنگی در این زمینه توجهی ندارد و برخی از بناها را شهرداری احیا کرده است.

رییس شورای شهر قزوین به ۵۷۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در قزوین اشاره کرد و افزود: برخی بناهای تاریخی نیز در این بافت قرار دارند که نیاز به توجه بخش خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه قزوین در سطح کشور با برنامه‌هایی که در هفته فرهنگی اجرایی کردیم جایگاه ویژهای  پیدا کرد، ادامه داد: رویکرد و شعار شورای پنجم توجه به شهروند محوری و محلات بوده و موفقیت‌هایی را به دست آورده است.

داوودی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی پروژههای شاخص را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: دهکده طبیعت را در این زمینه راه‌اندازی کردیم و به عنوان قطب تفریحی است که توسط یک اصفهانی پایهگذاری شد. همچنین سافاری پارک را در قزوین آغاز کردیم و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و برای اولین بار دولت ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در اختیار شهرداری قرار داد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از مترو خوب است اما باید تراموا را نیز در دستور کار قرار دهیم تا  فضای شهر را به خوبی به شهروندان نشان داد، گفت: در معابر شهر قزوین پنج هزار نقاشی داشتیم که باید شهروندان این فضاها را ببینند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه در اعیاد و مناسبت‌های مختلف برنامههای فرهنگی را برای افزایش شور و نشاط اجتماعی در دستور کار قرار دادیم، اضافه کرد: شهروندان استقبال خوبی از این برنامه‌ها داشتند و این امر برای ما کارنامه خوبی بود.

وی به لزوم مشارکت شهروندان در اهداف و برنامه‌های مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ما احساس میکنیم که شوراها در حال تضعیف‌شدن هستند و باید از ظرفیت نمایندگان همه شهرها به ویژه اصفهان استفاده کنیم و ارتقای جایگاه شوراها را در دستور کار قرار دهیم.

داوودی افزود: باید مخالفت با قرار گرفتن عوارض در زمره درآمدهای پایدار شهرداری انجام شود.

کد خبر 355357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.