یک کارشناس: با نوآوری باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد/ نمره شهرداری ۱۷ است

یک کارشناس طراحی شهری گفت: با بررسی عملکرد شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته از ۲۰ نمره ۱۷ به این مجموعه می‌دهم.

فریده شفیع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی موجود، عادلانه نیست عملکرد شهرداری را یک جانبه مورد نقد قرار دهیم؛ اما در همین زمان بحران هم می‌توان با نوآوری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای پروژه‌های عمرانی در یک ساله گذشته خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی طی یک سال گذشته تحت تاثیر مشکلات مالی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی عملکرد شهرداری اصفهان طی یک سال گذشته از ۲۰ نمره ۱۷ به این مجموعه می‌دهم.

این کارشناس طراحی شهری با اشاره به لزوم احیای بافت فرسوده در شهر اصفهان گفت: متأسفانه تعامل لازم سه جانبه میان شهرداری، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی وجود ندارد اگر این تعامل به صورت مستمر شکل گیرد می‌توان از این پتاسیل‌ برای نوسازی بافت فرسوده استفاده کرد.

شفیع‌زاده با بیان این که ارزانی زمین در بافت‌های فرسوده شهر اصفهان یک پتانسیل است، افزود: از آنجایی که هر نوع نوسازی در شهر برای شهرداری درآمدزا است در مباحث مربوط به احیای بافت‌های فرسوده نیز لازم است نگاه بلند مدت داشته باشیم و به نوعی این بافت را برای شهر درآمدساز کنیم.

وی با تاکید بر این که نوآوری، خلاقیت و ابتکار در مؤفقیت احیای بافت فرسوده بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس در محلات به نوعی طرح‌های محرک توسعه به حساب می‌آیند و سبب ترغیب و تشویق مالکان برای سرمایه‌گذاری می‌شود، برخی از این پروژه‌های کوچک مقیاس در محلات شامل نورپردازی مسیر پیاده‌راه‌ها و اجرای مبلمان شهری است که با آن که هزینه چندانی ندارد باعث رونق و شکوفایی مناطق می‌شود.

کد خبر 355302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.