یک کارشناس: نمره مدیریت شهری ۱۶.۷۵ است/ رویکرد متفاوت شهرداری در استفاده از مدیران جوان

یک کارشناس معماری استخدام مدیران جوان در حوزه شهری اصفهان را گامی مثبت جهت به روزرسانی فعالیت‌ها دانست و گفت: بدون شک این اقدام شهرداری اصفهان در آینده سبب ایجاد سبکی نوین در معماری شهر اصفهان خواهد شد.

آتوسا افغان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: استفاده از نظرات مدیران جوان با اندیشه‌های نو رویکرد متفاوتی را نسبت به گذشته در شهر ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نمره مدیریت شهری ۱۶/۷۵ است، ادامه داد: فعالیت مدیریت شهری اصفهان در گروه B قرار دارد از این جهت نمره ۱۶.۷۵ به عملکرد شهرداری می دهم. در حال حاضر توجه به کیفیت طرح‌ها و پروژه‌های شهری از سوی شهرداری اصفهان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

این کارشناس معماری با اشاره به اهمیت کمیت‌ها برای شهروندان اصفهانی گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که هنوز کمیت‌ها برای شهروندان اهمیت دارد و متاسفانه همین دیدگاه باعث تراکم قابل توجهی در شهر شده است، در این راستا شهرداری باید به عناصر کیفی اهمیت دهد و مردم را به سمت کیفیت سوق دهد.

افغان افزود: بزرگترین معضل یک شهر تراکم است که به دنبال آن ترافیک شهری، نبود تناسب جمعیت در ارایه خدمات و برهم خوردن سیما و منظر مناسب شهری ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جایگاه ارزش‌گذاری به کیفیت در شهرداری اصفهان خالی است، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی شهر اصفهان لازم است به طراحی متفاوتی دست زد، زیرا در این صورت است که خواهیم توانست از ظرفیت‌های این شهر استفاده کنیم و به نوعی مانور شهری بدهیم؛ متاسفانه مهمترین مسئله امروز فراموش شدن کیفیت در ساختن شهر است که مقصر اصلی این اتفاق شهرداری نیست، بلکه این یک ضعف معماری به حساب می‌آید که باید معماران با دقت بیشتری فعالیت کنند، زیرا منظر شهر یک سرمایه ملی است.

این کارشناس معماری با اشاره به احیاء بافت فرسوده در شهر اصفهان گفت: در حال حاضر احیاء بافت فرسوده با سرعت بیشتری نسبت به گذشته پیش رفته است و به نظر می رسد در این زمینه شهرداری وظیفه خودش را به خوبی انجام داده است و شهرداری و شهرسازی نگاه عمیقی به این موضوع داشته‌اند.

کد خبر 355296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.