شهادت سه فلسطینی در جمعه خونینِ غزه

در بیست و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت، سه فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست شهید و ۳۷۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، 'اشرف القدره' سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین شامگاه جمعه گفت: کودک ۱۲ ساله فلسطینی 'حافظ السرساوی' و 'اکرم ابوسمعان' ۲۴ ساله و 'حسین فتحی الرقب' ۲۰ ساله با شلیک مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: ۳۷۶شهروند نیز در جریان سرکوب راهپیمایی بزرگ بازگشت زخمی شدند که۱۹۲ نفر از آن ها به بیمارستان منتقل شدند. ۱۲۶ نفر از مجروحان با شلیک گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست زخمی شدند که حال هفت نفر از آن ها وخیم است.

وی بیان کرد: درمیان زخمی ها ۱۰ زن و ۳۰ کودک نیز مشاهده می شود.

هزاران نفر از ساکنان غزه روز جمعه در بیست و هشتمین راهپیمایی بزرگ بازگشت با شعار 'جمعه استقامت و پایداری' شرکت کردند و خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه و بازگشت آوارگان به سرزمین های اشغالی فلسطین شدند.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس گذشته (۱۰ فروردین ۹۷) جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی و در اعتراض به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به شهر قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، ۱۴ می مصادف با ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در اقدامی تحریک آمیز در مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

این اقدام «دونالد ترامپ» در انتقال سفارت آمریکا به قدس درحالی صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۱۶ قطعنامه ای را تصویب و تاکید کرد، هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن ۱۹۶۷ از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.

کد خبر 355244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.