احیای بافت تاریخی شهرستان دهاقان نیاز به همکاری دهیاران دارد

دهاقان – رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دهاقان گفت: احیای بافت تاریخی روستاهای دهاقان نیاز به همکاری دهیاران دارد.

مرتضی طیاری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: تاکنون هر نوع عملیاتی که در زمینه احیای بافت تاریخی روستاهای این شهرستان انجام شده از محل تامین اعتبارات تملک دارایی ها بوده و به غیر از دهیاری پوده، هیچ کدام از دهیاران دیگر هیچگونه همکاری در این زمینه نداشته اند.

وی با اشاره به مراحل مرمت بافت های تاریخی گفت: مطالعه، تیپ بندی و بررسی از نظر شکل ساختمان، مصالح بکار رفته و... باید انجام و سپس مرمت بنا آغاز شود البته این اقدامات توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی صورت می گیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهاقان، تصریح کرد: درحال حاضر بیشتر بافت های تاریخی موجود در شهرستان نیاز به مرمت دارد، اما اعتباری در این زمینه نیست و متاسفانه دهیاران و بخشداری نیز از همکاری سرباز می زنند.

طیاری با اشاره به اینکه بیشتر بافت های تاریخی در روستاهای پوده و قمبوان قرار دارند، افزود: در دوسال گذشته با وجود اعتبارات، کم کارهایی در روستای پوده و شهر دهاقان صورت گرفته که سبب عقب ماندگی از طرح های بعدی در این روستاها شده است.

                                                          

کد خبر 355243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.