هشدار به وزیر نیرو و تحریم کنندگان داخلی

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده اند و موضع گیری در قبال وضعیت آب زاینده رود، مشکلات اقتصادی جامعه و ضروری نبودن تصویب فوری FATF در مجلس مهمترین مسائلی بوده که به آن پرداخته اند.

به گزارش ایمنا، روز چهارشنبه ۱۱ مهر- حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر خواستار بیان اخطاری در مجلس شد که چون مجلس وارد استماع نطق‌ها شد رییس جلسه وقت بیان تذکر را به او نداد و لذا مجلس دقایقی متشنج شد چون حاجی دلیگانی به این موضوع معترض بود.

بعد از پایان نطق‌ها، حاجی دلیگانی با استناد به ماده ۲۲ آیین نامه در تذکری مطرح کرد اقدام هیات رییسه در ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خلاف آیین نامه بود و هیات رییسه برخلاف سوگند خود عمل کرد.

حاجی دلیگانی: قانون قاچاق را بررسی نکردید تا لایحهCFT بررسی شود

این عضو فراکسیون ولایی مجلس ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی را خلاف آیین نامه دانست و گفت: این کار با این هدف انجام شد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در دستورکار مجلس قرار گیرد. این تعجیل برای آن بود که لایحه CFT در دستور کار قرار گیرد و قبل از آن هم مجلس دو ماه بررسی این لایحه را مسکوت گذاشت تا دولت نظرات اروپایی‌ها را به ما اعلام کند که هنوز این اتفاق رخ نداده است. بر این اساس باید دستور اول مجلس در جلسه روز یکشنبه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد در غیر این صورت خلاف آیین نامه انجام شده است.

مطهری، رییس جلسه با بیان اینکه این اخطار وارد نیست، ‌گفت: ما درباره کنوانسیون CFT هنوز وقت داریم اینطور نیست که چون دوشنبه یا سه‌شنبه آینده زمانمان تمام می‌شود بگوییم که باید حتما مجلس این لایحه را یکشنبه بررسی و تمام کند لذا تعمدی در کار نبوده است.

کامران: وجود مشکلات از بی عرضگی است

حسن کامران، نماینده اصفهان در نطق میان دستور جلسه علنی روز چهارشنبه-۱۱ مهر- مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی این کشور درست می‌شود که مسئولان ما شبیه زمان جبهه رفتار کنند. در زمان جبهه فرماندهان همان غذایی را می‌خوردند که سرباز می‌خورد، اما متاسفانه امروز فرماندهان ما در سه قوه حاضر نیستند موارد خارج از شمولشان را حذف کنند.

کامران ادامه داد: هنوز وقتی از خارج می‌آیند و به پاویون می‌روند، اجازه نمی‌دهند چمدان‌هایشان بررسی شود. تا مبادا به فرمایش رهبری عمل شود که حتی اگر یک عطر آورده‌اند جلوی چشمشان آتش بزنند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: امروز اگر فرزندان این ملت با دقت و با طول زمانی زیاد موشک می‌فرستند نشان دهنده‌ی این است که "ما می‌توانیم". وجود مشکلات از بی عرضگی است. مردم باید آثار ضد اشرافی‌گری را لمس کنند.

وی افزود: از یک طرف اجازه نمی دهیم ارز وارد شود و می‌گوییم دلار درست می‌شود. یک روز دلار زیاد می‌شود و دوباره ورود ارز را باز می‌کنیم و برای آن سقف می‌گذاریم. مشخص است که خودمان داریم این کار را انجام می‌دهیم. بعد می‌گوییم اگر fatf اجرا شود، چنین می‌شود و چنان می‌شود.

وزیر نیرو قادر به اجرای قانون حقابه نیست، کنار برود

نماینده اصفهان در مورد وضعیت آب در حوزه‌ انتخابیه‌اش گفت: ما از زمان صفویه حقابه‌ی مشخصی داریم. این حقابه را بارها در قانون آورده‌اند. بند ۳ جلسه ۱۳ شورای عالی آب در همین رابطه بود. اگر وزیر نیرو قادر به اجرای این قانون نیست، کنار برود. آب بحث مهمی است. اگر کاری نمی‌کند او را استیضاح کنید.

نماینده اصفهان ادامه داد:‌ کشاورزان ما هر وقت اعتراض کردند اعتراضشان سیاسی نبوده ، مرد بودند و مطالبه‌ای داشتند. مطالبات چه می‌شود؟ اکنون اول پاییز است که هنوز به آنها آب نداده اید. حداقل باید به نرخ روز پول آب را به آنها بدهید. نه آب می‌دهید نه پول می‌دهید و نه قانون را اجرایی می‌کنید. خب کشاورزان چه کار کنند؟.

کامران در پایان اظهار کرد: هم اکنون در اصفهان به خاطر حقابه تجمع شده است. آنها شعار نمی‌دهند و دری وری نمی‌گویند، حرفشان این است که باید قانون را اجرا کنیم آیا اسم پاسخ‌های ما احترام و تکریم مردم است؟

ساداتی‌نژاد: تحریم داخلی باید مورد توجه قرار گیرد

سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان روز سه شنبه-۱۰ مهر- در نطق میان دستور جلسه مجلس گفت: از صلابت و اقتدار سپاه پاسداران و پاسخ دندان شکنش به تروریست‌ها تشکر می‌کنم. پیام این اقدام به حامیان تروریستی منطقه این بود که اگر دست و پای خود را از ایران جمع نکنید آنها قطع خواهند شد.

وی افزود: آقای رییس جمهور امروز سختی‌هایی در حوزه‌ معیشت مردم وجود دارد. مشکلات معیشتی کمر مردم را شکسته است. کارگران در شرایط دشواری به سر می‌برند. پرسنل شهرداری حقوق معوق دارند. مردم می‌پرسند دولت چه می‌کند؟

نماینده مردم کاشان ادامه داد: عدم تصمیم‌گیری به موقع و عدم بازنگری در برخی از تصمیم‌گیریها که موجب تحریم داخلی شده باید مورد توجه قرار گیرد. برخی اختیارات هیات دولت به شوراهای برنامه ریزی استان‌ها داده شود و بروکراسی حذف شود. لازم است دولت وضعیت وزارت‌خانه‌هایی که با سرپرست مدیریت می‌شود را مشخص کند.

ساداتی نژاد درباره fatf  گفت: از سال ۹۴ که وزارت اقتصاد اجرای ۴۱ بند با جدول زمان بندی شده را پذیرفت ۴۰ بند اجرایی شده و فقط یک بند آن باقی مانده و آن بند هم کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم است برای این که تجربه تلخ برجام تکرار نشود. چرا fatf ایران را از لیست خاکستری خارج نمی‌کند. برجام نشان داد ما به تعهداتمان عمل می‌کنیم، اما طرف مقابل و آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند.

برای اعتماد سازی ایران  ۵ سال از لیست خاکستری خارج شود

وی ادامه داد: چه تضمینی وجود دارد که برجام تکرار نشود و اگر ما کنوانسیون را پذیرفتیم از لیست خاکستری خارج شویم. برای اعتماد سازی ایران  ۵ سال از لیست خاکستری خارج شود. جریانات بانکی برقرار شود تا مجلس موضوع را بررسی کند. بند دو کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مصداق تروریسم را تعریف کرده است. بند ۶ اجازه شرط را از کشورها می‌گیرد. این  وضع می‌تواند موجب تحریم شود و بهانه‌ای دست دشمنان دهد. ما از لیست سیاه به لیست خاکستری آمدیم. هنوز نمی‌توانیم حقوق پرسنل سفارت‌خانه‌ها را بپردازیم این یعنی این اتفاق هیچ خاصیتی نداشته است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ آیا اجرای غیر رسمی fatf خود عامل اصلی نابسامانی امروز نیست؟ جلوگیری از واردات ارز و بستن تمام روزنه‌های ورود آن  مشابه fatf است.

۵ ماه است مشکلات صنعت فرش را فریاد می‌زنم

ساداتی نژاد با اشاره به مشکلات حوزه‌ انتخابیه خود گفت: در خصوص تصادف آزاد راه کاشان از وزیر راه و فرمانده نیروی انتظامی می‌خواهم این موضوع را رسیدگی کنند که چرا تانکرها و کامیون‌ها شبها متوقف نمی‌شوند؟ ۵ ماه است مشکلات صنعت فرش را فریاد می‌زنم ، قرار بود کمیته ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شود. ۵۵ هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند. ۵۰ درصد کارخانه‌های فرش در شهرک‌های صنعتی تعطیل هستند.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

سه شنبه ۱۰ مهر

سمیه محمودی و چند نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: علت به کارگیری تمام وقت بازنشستگان به عنوان معلم چیست؟

محسن کوهکن به رییس جمهور: لزوم صدور دستور رسیدگی به کنترل آلودگی‌های زیست محیطی شرکت ذوب‌آهن اصفهان.

حاجی دلیگانی به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت پرداخت امتیازات ایثارگران شاغل و بازنشسته در این وزارتخانه، دفاع از حقوق کشاورزان روستاهای حوزه انتخابیه. به رییس جمهور : لزوم استفاده از اختیارات رییس جمهور به عنوان رییس شورای هماهنگی اقتصادی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم. به وزیر نیرو: ضرورت جلوگیری از برداشت آب از چاه‌های غیرقانونی روستاهای حوزه انتخابیه. به وزیر دفاع: رفع گرفتاری اهالی بخش میمه. به وزیر دادگستری : با توجه به افزایش بی‌رویه نرخ سکه ضرورت دارد با هماهنگی دستگاه قضا تدبیری اتخاذ شود و شرایط روز اقتصادی درباره محکومین پرداخت مهریه لحاظ شود.

کد خبر 355161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.