جاده "جوان" همچنان صاحب ندارد

"جوان" جاده‌ای ناشناخته است در حاشیه کلانشهر اصفهان که تردد خودروهای سنگین در آن لرزه بر تن ساکنان جلوان می اندازد؛ این جاده قتلگاه موتورسوارانی شده که بی محابا از لابه لای کامیون‌های غول پیکر ویراژ می دهند و در صدای بوق ممتد"جوان مرگ" می شوند؛ صدایی که هنوز در گوش مسئولان نپیچیده است!

به گزارش خبرنگار ایمنا، «جاده جوان در حوزه راه‌های اداره کل راهداری نیست، باید جلسه‌ای در فرمانداری اصفهان با حضور شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار و بر اساس مستندات مشخص شود که جاده جوان در محدوده اختیارات کدام دستگاه است.» این ها بخشی از صحبت‌های نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان است که ادعا می‌کند رسیدگی به جاده جزء اختیارات آنها نیست!

گزارشی از معضلات جاده جوان تحت عنوان «جاده جوان را تنها مرگ می‌شناسد!» در خبرگزاری ایمنا بازتاب های فراوانی در بین شهروندان و مدیران شهری و استانی داشت، مدیرانی که هنوز نمی‌دانند که ساماندهی وضعیت این جاده جزء محدوده اختیارات آنهاست یا خیر؟ با پیگیری‌های خبرنگار ایمنا پا به جاده مرگ گذاشتند تا مشکلات آن را بررسی کنند.

«محمد رضایی»، نماینده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان در خصوص این جاده اظهار می‌کند: جاده جوان در حوزه راه‌های اداره کل راهداری نیست، بلکه در حوزه شهری است و اگر شهرداری منطقه ۱۴ اعلام می‌کند در حوزه اختیارات آن منطقه نیست، باید سؤال کرد آیا از مغازه‌هایی که در این جاده کسب و پیشه دارند، شهرداری عوارض دریافت می‌کند یا خیر؟

وی با بیان اینکه مسئولیت جاده بر عهده هر دستگاهی که باشد، اداره کل راهداری همکاری لازم را برای ایمن‌سازی آن انجام خواهد داد، تاکید می‌کند: برای دست یافتن به نتیجه مطلوب، باید جلسه‌ای در فرمانداری اصفهان با حضور شهرداری و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان برگزار و بر اساس مستندات مشخص شود که جاده جوان در محدوده اختیارات کدام دستگاه است.

اما علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نظر دیگری دارد: جاده جوان در محدوده قانونی شهر نیست و ساماندهی، تعریض و آسفالت آن جزء وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان است؛ شهرداری تا بخشی که در محدوده شهری قرار دارد را با نصب تابلوی «انتهای حوزه استحفاظی» مشخص کرده است، حال اگر اداره راهداری تاکید دارد که اختیار جاده در دست شهرداری است این موضوع را مکتوب اعلام کند.

شهرداری منطقه ۱۴ مستندات قانونی خود را ارائه می‌کند: بر اساس بند چهارم صورتجلسه شورای هماهنگی ترافیک استان مورخ ۱۳ مردادماه ۹۷ ایمن‌سازی محور عاشق اصفهانی در محل اتصال به آزادراه فرودگاه باید توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان انجام شود؛ ماده ۱۱ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن مصوب ۱۳۴۹ به صراحت اعلام کرده در مکان‌هایی که تردد خودروهای سنگین انجام می‌شود، در حریم با اداره راه است؛ به عنوان مثال در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از میدان شش‌راه تا کارخانه قند علی‌رغم اینکه در حریم شهر اصفهان قرار دارد، اداره راه متولی جاده است و جاده جوان نیز تفاوتی با آن ندارد و همان حکم را دارد چون خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند.

اما اختلاف نظر شهرداری اصفهان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان باعث شده هیچ رسیدگی به جاده جوان نشود و ساکنان شهرک‌های واقع شده در این جاده همچون فرزندان ناخوانده شهر در بلاتکلیفی به سر ببرند.  

با وجود اینکه مدیران به جاده جوان آمدند و مشکلات را دیدند، اما همچنان اداره راهداری معتقد است جاده جزء محدوده اختیارات آن ها نیست، شهرداری نیز بر اساس مستندات اعلام می‌کند که بخشی از جاده جوان در حوزه استحفاظی منطقه ۱۴ قرار ندارد. اما خبرگزاری ایمنا بر اساس رسالت خبری خود  پیگیری‌های لازم را برای برگزاری جلسه مشترک در فرمانداری اصفهان انجام خواهد داد تا جاده ناشناخته جوان سر و سامان یابد.

کد خبر 354969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی غلامی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    اگه از تردد تریلی ها جلوگیری بشه هم آمار تلفات پایین میاد و هم مسئولیت رسیدگی به این جاده مشخص میشه ما که روزانه با ترس و لرز از این جاده تردد میکنیم و هیچکس دلش به حال مردم این منطقه نمیسوزه و کسی کاری نمیکنه