فضای سبز شهری ۵۰ درصد کم‌آبیاری دارد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر فضای سبز شهر قم ۵۰ درصد کم‌آبیاری دارد، گفت: به قدری آبیاری انجام می‌دهیم که درخت خشک نشود نه اینکه رشد کند.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان با بیان اینکه جمع کل آب در اختیار شهرداری بالغ بر ۸.۵۷ میلیون مترمکعب در سال است، اظهار کرد: سال ۹۴ صورت‌جلسه‌ای با شرکت آب امضا شد که ۲۰۰ لیتر آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز قطع شده و طبق آن قرار بوده آب منطقه‌ای ۱۳ حلقه چاه معادل ۱۳۵ لیتر در ثانیه به شهرداری آب دهد که تفاهم‌نامه آن هم موجود است اما تا این لحظه از این ۱۳ حلقه چاه، سه مورد حفر شده و دو مورد هم در حال حفر است و مابقی هنوز مشمول دریافت مجوز نشده است.

وی با تأکید بر اینکه اخذ مجوز برای حفر چاه در شهر قم بسیار مشکل است، ادامه داد: میزان فضای سبز موجود در شهر به آب نیاز دارد. شهرداری برای اینکه از آب شرب استفاده نکند اقدام به اخذ مجوز حفر تعدادی چاه کرده است.

جوادیان با بیان اینکه در حال حاضر فضای سبز شهر قم ۵۰ درصد کم‌آبیاری دارد، گفت: در برخی عرصه‌ها شهروندان اعتراض دارند که چرا درختان رشد نمی‌کند؟ ما به قدری آبیاری انجام می‌دهیم که درخت نخشکد نه اینکه رشد کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، تصریح کرد: در صورتی‌که ۱۳۵ لیتر آب توافق شده به شهرداری تخصیص یابد باز هم ۳۹ درصد کم‌آبی خواهیم داشت که اگر پساب به این میزان آب اضافه شود، ۳۰ درصد کم‌آبیاری وجود دارد.

وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر صرفه‌جویی ۳۰ درصدی مصرف آب برای فضای سبز، خاطرنشان کرد: این مصوبه برای کل شهرها یکسان دیده شده درحالی که شرایط شهرها متفاوت است.

کد خبر 354945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.