با استاندار مذاکره کردم تا طرح بازچرخانی را متوقف کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه طرح استانداری شامل سه قسمت می شود، با قسمت سوم آن که مربوط به بازچرخانی و یا در واقع تغییر مبدا آب است، مخالف هستم.

حیدرعلی عابدی با اشاره به طرح بازچرخانی آب به خبرنگار ایمنا گفت: طرحی که از سوی استانداری ارائه شده شامل سه قسمت است، قسمت اول انتقال آب از طریق لوله از سد چم آسمان تا نکوآباد و تنها در موارد اضطراری است، اما در حالت‌های عادی آب از مسیر رودخانه عبور خواهد کرد.

وی قسمت دوم طرح را شامل تصفیه پساب و انتقال آن به رودخانه برای کشاورزان شرق عنوان کرد و گفت: این نیز طرحی است که کشاورزان سالها است مطالبه گر آن هستند و گره نبود توسعه کشاورزی شرق را تا حدودی باز خواهد کرد.

عابدی تصریح کرد: هدف این طرح تصفیه پساب شمال، شرق و جنوب اصفهان و انتقال آنها به پل شهرستان و مخلوط با آب رودخانه است و میزان آن جمعاً به چهار متر مکعب در ثانیه و حدود ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال می رسد و حدود یک پنجم حقابه کشاورزان شرق خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه این آب به صورت ۱۲ ماهه جاری خواهد بود، برای طرح‌های جهاد کشاورزی در شرق قابل برنامه ریزی و برای تالاب به مقدار لازم در نظر گرفته خواهد شد.

عابدی با بیان اینکه قسمت سوم طرح، تغییر مبدا آب از پل شهرستان به پل ناژوان است، گفت: با قسمت اول و دوم این طرح موافقم، اما با قسمت سوم و بازچرخانی مخالف هستم و قرار شده است که آقای مهرعلیزاده نیز برای طرح سوم دست نگه دارد.

وی یادآور شد: من شخصاً روز سه شنبه- ۲۷ شهریور- در حضور آقای دکتر میرمحمد صادقی با استاندار محترم در دفترش مذاکره کردم و ایشان هم قانع شدند که فعلا قسمت سوم اجرا نشود تا منبع آب مشخص شود.

کد خبر 354919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.