از ۱۷۳۰ واحد تولید طلا در اصفهان فقط ۳۰ واحد فعال است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: افراد بزرگی در صنعت طلای کشور و استان اصفهان فعال بودند اما در حال حاضر از یکهزار و ۷۲۰ واحد تولید و ساخت طلا در استان اصفهان کمتر از ۳۰ واحد فعال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالوهاب سهل آبادی صبح امروز (سه شنبه) در همایش میز کشوری طلا و جواهر در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: مسئولان اقتصادی استان باید دلایل این اتفاق بزرگ و مهم را جستجو کنند، باید بررسی کرد چه اتفاقی افتاده که صنعت طلا و جواهر با تعداد بالایی از نیروهای شاغل و کارگر روبه تعطیلی است.

رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که فعالان این صنف فقط به دلیل پرداخت مالیات، صادرات را رها کنند بلکه عوامل مختلفی این مشکلات را رقم زده که حاصلی جز پر شدن زندان‌ها و شلوغی دادگاه‌ها نداشته است.

سهل آبادی یادآور شد: پیش از این طلای خام به استان وارد و طلای ساخته شده از این استان خارج می‌شد؛ اما متاسفانه اکنون صنعت طلا به شدت دچار مشکل شده است.

وی گفت: سال‌هاست درخواست این صنف از مسئولان این است که ارزش افزوده بر اصل طلا وضع نشود بلکه از دستمزد گرفته شود؛ اما همچنان این مشکل ادامه دارد و این خواسته پاسخ داده نشده است.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی میز طلا و جواهر در اصفهان، افزود: اصفهان صنعتگران با سابقه بسیاری در این حرفه دارد.

سهل آبادی اضافه کرد: خوشبختانه نرخ ارز نیز سیر نزولی در پیش گرفته و آشفتگی این صنعت که بیشتر به دلیل حضور دلالان و سفته بازان بود امیدواریم با ساماندهی بازار ارز، کاهش یافته و آرامش به این صنعت بازگردد.

کد خبر 354918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.