ترس نخستین عامل تخریب اعتماد به نفس است

سمیرم- یک کارشناس خانواده در سمیرم گفت: اعتماد به نفس بنا به شرایط در هر زمانی متفاوت بوده و همیشه یکسان نیست و اعتماد به نفس پایین یا کاذب باعث فاصله گرفتن افراد از مسیر اصلی زندگی می شود به عبارت دیگر افراد را دچار سرخوردگی و گوشه گیری می کند.

زهرا اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اعتماد به نفس را شناخت استعدادها و نقاط مثبت افراد دانست و اظهار کرد: افراد برای موفقیت در زندگی خود باید توانمندی های خود را بشناسند و براساس آن برای دستیابی به اهداف خود به پیش بروند.

این روانشناس سمیرمی با بیان اینکه اعتماد به نفس لازمه شخصیت هر فرد است، گفت: داشتن اعتماد به نفس در افراد باعث می‌شود احساس مفید بودن داشته باشند و همین موضوع یکی از دلایل پیشرفت و عدم انزوا در جامعه را رقم می زند.

وی با بیان این موضوع که اعتماد به نفس در خانواده و با تربیت فرزندان آغاز می شود، افزود: این موضوع در مدرسه و جامعه ادامه و تداوم دارد، اما باید توجه داشته باشیم خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد به نفس در افراد را بر عهده دارند.

اسدی تصریح کرد: اعتماد به نفس بنا به شرایط در هر زمانی متفاوت بوده و همیشه یکسان نیست و اعتماد به نفس پایین یا کاذب باعث فاصله گرفتن افراد از مسیر اصلی زندگی می شود به عبارت دیگر افراد را دچار سرخوردگی و گوشه گیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: افراط و تفریط در اعتماد به نفس باعث ایجاد اعتیاد و بزهکاری در افراد شده که زمینه سوء استفاده از آنها را ایجاد می کند و در زندگی زوجین منجر به طلاق خواهد شد.

این کارشناس سمیرمی ترس را نخستین عامل کاهش اعتماد به نفس عنوان کرد و گفت: افرادی که فکر می کنند از دیگران کمتر و در سطح پایین تری قرار دارند دچار خود کم بینی می شوند و از جمع فاصله می گیرند.

اسدی از دیگر دلایل کاهش اعتماد به نفس اشخاص در جامعه را اهمیت ندادن خانواده و جایگاه فرد در گروه دوستی و اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: افراد باید بدانند که تعریف و تمجید اغراق آمیز از دیگران نه تنها باعث اعتماد به نفس شان نمی‌شود بلکه آنها را وارد مسیری خواهد کرد که از واقعیت فاصله می گیرند.

کد خبر 354900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.