تغییر مرز سیاسی گلپایگان سنگ‌نگاره‌ها را تهدید می‌کند

نماینده شهرستان گلپایگان در شورای اسلامی استان با ابراز تاسف از عدم رسیدگی به سنگ‌نگاره‌های گلپایگان گفت: این سنگ‌نگاره‌ها با بی‌توجهی مواجه هستند و تعداد بسیاری از آنها با تغییر مرز سیاسی خمین و گلپایگان متاسفانه در شهرستان خمین واقع شد.

علی اکبر زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات میراث فرهنگی این شهرستان گفت: شهرستان گلپایگان دارای میراث فرهنگی متعددی است که تنها ۲۵ درصد آنها ثبت میراثی است و نبود اداره میراث فرهنگی در این شهرستان آسیب‌های زیادی را به بناهای تاریخی شهرستان وارد آورده است.بارها این موضوع را با اداره کل میراث فرهنگی مطرح و اعلام آمادگی خود را برای هر گونه همکاری اعلام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد:  بسیاری از حمام‌های تاریخی شهر گلپایگان تاکنون تخریب شده است.

زندی با ابراز تاسف از عدم رسیدگی به سنگ‌نگاره‌های گلپایگان تصریح کرد: این سنگ‌نگاره‌ها با بی‌توجهی مواجه هستند و تعداد بسیاری از آنها با تغییر مرز سیاسی خمین و گلپایگان متاسفانه در شهرستان خمین واقع شد.

نماینده گلپایگان در شورای اسلامی استان در خصوص عدم تخصیص اعتبارات ملی در مرمت آثار تاریخی گلپایگان اظهار کرد: مرمت مسجد جامع گلپایگان و قلعه وداغ که اخیرا به ثبت رسیده نیازمند بودجه است که امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی استان به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

زندی با اشاره به مشکلات عدیده بانکی و عدم تخصیص اعتبار به سرمایه‌گذاران گفت: متاسفانه سنگ‌اندازی‌های بسیاری از طرف بانک‌ها برای بخش خصوصی وجود دارد که با توجه به وجود روستاهای مستعد ایجاد مراکز بوم‌گردی در این شهرستان سرمایه‌گذاران احداث این مراکز با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده‌اند.

نماینده گلپایگان در شورای استان با درخواست ثبت گلپایگان به عنوان شهر ملی منبت افزود: علی‌رغم انتخاب روستای وانشان به عنوان روستای تاریخی و گردشگری متاسفانه توجهی به ایجاد زیرساخت‌ها در این خصوص نشده همچنین مرمت آب انبار قدیمی بین گلپایگان و خوانسار که قبل از روستای وانشان قرار گرفته نیازمند بودجه است که تقاضای مساعدت اداره کل میراث فرهنگی را برای مرمت این مکان تاریخی داریم.

کد خبر 354860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.