اولویت مدیریت شهری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است

لنجان-شهردار زرین‌شهر گفت: پرونده پروژه‌های نیمه تمام، به ویژه آن دسته از طرح‌هایی که مدت زمان اجرای آنها طولانی شده و نارضایتی شهروندان را همراه داشته است، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسته شود.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین‌شهر از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد و تا کنون اعتباری بالغ بر  چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده و هشت میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

وی با بیان اینکه پرونده پروژه‌های نیمه تمام، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسته شود، افزود: در حال حاضر ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد با پیمانکار برای تکمیل بخشی از این پروژه بسته شده است و می‌توان گفت این پروژه یکی از پروژه‌های مهم برای درآمد پایدار شهرداری خواهد بود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: فیبر نوری، مجموعه کارگاهی انتقال مشاغل مزاحم شهری و شهرک حمل و نقل با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شده و یک میلیارد تومان اعتبار نیز برای تامین برق این مجموعه در قراردادی که در سال‌های گذشته منعقد شده، شهرداری پرداخته است و یک میلیارد تومان نیز هزینه برای اجرای شبکه‌های داخلی لازم است که در حال آماده‌سازی مناقصه آن هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخش خصوصی درحال تهیه سایت نگهبانی و واگذاری پلاک‌ها به شرکت‌ها است و امیدواریم با تامین شبکه برق، فیبرنوری و استقرار شرکت‌ها هر چه زودتر شهرک حمل و نقل کالای زرین‌شهر به بهره‌برداری برسد.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: اتمام پروژه‌ نگارخانه‌ شهر یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در اولویت تکمیل قرار دارد چرا که نزدیک به یک دهه از آغاز این پروژه می‌گذرد، بر همین اساس برآوردهای اولیه و مناقصه‌ این پروژه انجام گرفته و در تلاش هستیم بخشی از اعتبار آن را از ردیف اعتبارات جاری شهرداری تأمین کنیم.

محمدی عنوان کرد: با توجه به اینکه این پروژه در منطقه‌ بافت فرسوده‌ شهر قرار دارد موفق شده‌ایم با دستور معاون وزیر، بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه را از محل اعتبارات بافت‌های فرسوده تأمین کنیم که در صورت تامین بودجه‌ دریافتی تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری این پروژه خواهیم بود.

وی با اشاره به روند اتمام پروژه پارک سوار زرین‌شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل مسافر در لنجان به عنوان مرکز ثقل حمل و نقل شهرها و صنایع مختلف منطقه عمل می‌کند و زرین‌شهر مرکز تبادل سفر منطقه به شمار می‌آید از این رو نیاز به تاسیس پایانه مسافربری ضروری بود.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: پایانه مسافربری زرین شهر نقش انتقال مسافران از شهرهای اطراف به زرین‌شهر و از زرین‌شهر به اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها را ایفا می‌کند و با احداث آن امکان انتقال بسیاری از خطوط دیگر به پارک‌سوار که در پایانه مسافربری فعلی مستقر نیستند نیز فراهم شده و امکان برقراری خطوط جدید و سرویس‌دهی بهتر به مردم را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: پارک‌سوار در واقع پارکینگی است که در آن ایستگاه‌های سیستم حمل و نقل عمومی شهری مستقر هستند و عموماً نیز در حاشیه محیط شهری به منظور ارایه تسهیلات لازم به مسافران احداث شده و از سوی دیگر توسعه شهر را به همراه دارد.

احداث پارک سوار  سیستم حمل و نقل همگانی موجود در شهر را پوشش می‌دهد

محمدی یادآور شد: از طرفی با توجه به اینکه زرین‌شهر در میسر مواصلاتی شش استان کشور قرار دارد احداث پارک سوار در این شهر می‌تواند سیستم حمل و نقل همگانی موجود در پایانه و سطح شهر را پوشش دهد و تسهیلات مناسب نیز در این مجموعه به مردم ارائه کند.

وی متذکر شد: احداث پارک‌سوار زرین‌شهر می‌تواند نقش موثری در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای ایفا کند و با ایجاد آرامش و نشاط در رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری مکانی برای آرامش و آسایش آنان و همچنین مسافران فراهم کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: در پروژه پارک سوار تا کنون نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته؛ البته تکمیل این پروژه نیازمند حدود ۱۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار بوده و با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری زرین‌شهر با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد مذاکره شده و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در خصوص اتمام این پروژه انجام گرفته است.

شهردار زرین‌شهر ادامه داد: هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری زرین شهر به این نتیجه رسیده که پروژه پارک‌سوار به دلیل طولانی شدن روند آن نیازمند انجام مطالعات جدید بوده تا بتوانیم بیشترین بهره‌وری را از سرمایه‌ای که در این پروژه هزینه شده، داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این پروژه این قابلیت دیده شد که این مجموعه با حفظ کاربری اصلی خود به هایپرمارکت، مرکز نمایشگاهی، شهر بازی سرپوشیده و… تبدیل شود بر همین اساس گروهی شامل کارشناسان فنی و اقتصادی برای بررسی و کارشناسی وضعیت فعلی این پروژه تشکیل شد تا با بررسی لازم روند سرمایه‌گذاری در این حوزه را تسهیل کنند.

محمدی یادآور شد: در نشست‌هایی که تا کنون برگزار شده تصمیم بر آن شد طبقه‌ همکف این مجموعه که در ضلع شمالی قرار دارد به پایانه‌ مسافربری تبدیل  و در ضلع جنوبی آن هایپر مارکت احداث شود، در این خصوص نیز با چند شرکت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم و در حال حاضر فضای سرمایه‌گذاری رقابتی به خوبی ایجاد شده است.

وی از انتقال کارگاه‌های مشاغل مزاحم شهری به شهرک مشاغل کارگاهی از سال آینده خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ورودی‌های شهرک احداث شده و زیرساخت‌های مورد نیاز این مجموعه نیز کامل شده است؛ با توجه به مصوبه شورای اسلامی زرین‌شهر مبنی بر خروج کارگاه‌های مشاغل مزاحم از شهر در تلاش هستیم از ابتدای سال آینده به مرور این مشاغل به شهرک منتقل شوند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه تا کنون نزدیک به هفت میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، گفت: در سال جاری اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به قرارداد شبکه آبرسانی و اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیز برای قرارداد شبکه برق این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی از پارک کوهستان به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری یاد کرد و گفت: روند اجرایی این پروژه در سال‌های قبل آغاز شده و تا کنون اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در آن هزینه شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر جدول‌گذاری بلوار ورودی تکمیل و ۱۸ سکو برای استفاده مردم احداث شده است، احداث پیست موتورسواری، پیست اسب سواری و چوگان، میدان تیراندازی و... نیز برای مجموعه پیش‌بینی شده تا پارک کوهستان به مجموعه گردشگری-ورزشی تبدیل شود و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای آن آماده شده تا بخش خصوصی بتواند در راه‌اندازی این مجموعه مشارکت لازم را داشته باشد.

کد خبر 354806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.