یک کارشناس: رشد شهرداری در حوزه معماری مناسب بوده است

یک کارشناس معماری گفت: باید همه عوامل موثر در حوزه معماری شهر مورد بررسی قرار گیرد، زیرا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در حوزه‌های مختلف شهری وارد شود.

احمد محلوجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرداری با تشکیل کمیته سیما و منظر شهری و با استفاده از نقطه نظرات اساتید و کارشناسان در حوزه معماری اقدامات مثبتی انجام داده است.

این کارشناس معماری ادامه داد: فارغ التحصیلان معماری پختگی لازم را ندارد، بنابراین تلاش شهرداری در این زمینه تنها می‌تواند درصدی از مشکلات و اهداف مربوط به این حوزه را پوشش دهد.

 محلوجی با بیان اینکه رشد شهر در حوزه معماری مناسب بوده است، اما همچنان اصفهان در جایگاه مناسب خود نیست، گفت: آموزش معماری، عملکرد شهرداری و فرهنگ مردم از جمله عوامل تاثیرگذار در حوزه معماری شهر است.

این کارشناس معماری، عملکرد مردم و کارفرما را از دیگر عوامل موثر بر عملکرد شهر در حوزه معماری دانست و افزود: تقویت دانشگاه‌ها، آشنایی مردم با مباحث معماری و شهر و سیاستگذاری‌های شهرداری در این زمینه موجب عملکرد هر چه بهتر در این حوزه می‌شود.

محلوجی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات معماری نیز می‌تواند موجب پیشرفت در حوزه معماری شود، زیرا طی این مسابقات طرح‌های برتر شناسایی می‌شود و معماران جوان می‌توانند با الگو گرفتن از این طرح‌ها راه درست را در این زمینه کشف و به جلو حرکت کنند

وی درباره مشکلات بخش آموزش در حوزه معماری گفت: سطح آموزش معماری در دانشگاه‌ها بسیار ضعیف است و از جمله مشکلات ریشه‌ای به حساب می‌آید، بنابراین وقتی ایده و مطالعات در این حوزه ضعیف باشد شهرداری و سایر سازمان‌های مربوطه نمی‌توانند عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشند.

این کارشناس معماری خاطرنشان کرد: ایده‌های مطرح شده در زمینه معماری باید متناسب با شرایط باشد و پس از مطرح شدن به درستی بررسی و عملیاتی شود که این روند نیازمند کار کارشناسی، شناخت قابلیت‌ها و انتخاب روش‌های مناسب است؛ در این مسیر باید سازمان‌های مرتبط در حوزه معماری نیز در نظر گرفته شود، زیرا در برخی حوزه‌های شهری، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد و سایر ارگان‌های فرعی نیز در حوزه‌های شهری از جمله حوزه معماری دخیل هستند.

کد خبر 354783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.