یک کارشناس: پروژه ارتقا کیفی محلات از برنامه های خوب شهرداری است/ نمره‌اش ۱۲ است

یک کارشناس شهرسازی گفت: فعالیت‌های شهرسازی مدیریت جدید شهری در بازه زمانی یک ساله در حوزه شناختی و تکمیل پروژه‌های گذشته بوده است.

 فرزاد مومنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای هر عمل و اقدامی نیاز به گذراندن یک فرآیند شناختی است و با توجه به اینکه تیم مدیریتی شهر به تازگی مسئولیت شورا و شهر را به عهده گرفته بود باید دوره شناخت انجام می‌شد تا شناخت کاملی از منابع و توان مدیریتی به دست آورد و بتواند برای آینده شهر برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های شهرسازی در بازه زمانی یک ساله در حوزه شناختی و تکمیل پروژه‌های گذشته بوده است، افزود: در این مدت جمع بندی پروژه های گذشته انجام گرفته است، مدیریت شهری بعد از طی این بازه شناختی می‌تواند با برنامه ریزی، بودجه لازم را برای پروژه ها در سال آینده تعیین کند.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه پروژه ارتقا کیفی محلات را یکی از برنامه‌های خوب شهرداری اصفهان است، گفت: این طرح در دست بررسی است و خروجی‌های مورد نیاز آن استخراج شده، بنابراین باید بودجه مناسب برای اجرایی شدن این طرح در سال ۹۸ اختصاص پیدا کند.

مومنی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یک سال اول فعالیت مدیریتی در حوزه شناخت مسائل است، نمره ۱۲ را به شهرداری اصفهان می‌دهم.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه در شهر اصفهان با توجه به مسائل مالی اجرای پروژه‌های خدماتی باید در اولویت قرار بگیرد، ادامه داد: برای کسب ثروت و درآمد در حوزه شهر باید خدمتی را به مردم عرضه کنیم، ارائه این خدمات باید به صورت ساختارهای غیرانتفاعی باشد در واقع باید زمینه ورود سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های خیریه ای شامل خیرین مدرسه ساز، مسکن‌ساز و یا بیمارستان‌ساز را در شهر فراهم کنیم و پروژه‌ها را به سمت و سوی شهرسازی سوق دهیم؛ زیرا از یک سو نیازهای اساسی مردم رفع و شهروندان به این پروژه ها جذب می‌شوند و از سوی دیگر درآمدزایی مناسب را برای شهر به همراه خواهد داشت.

مومنی خاطرنشان کرد: هرکدام از سرانه های کاربری به نوعی بیانگر نیازهای اساسی مردم است به طور مثال در حوزه سلامت، حوزه ورزش، حوزه آموزش و حوزه‌های دیگر باید سرانه‌های مناسب برای رفع نیاز شهروندان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه های کوچک مقیاس گفت: مدیران شهری باید فکر و تمرکز خود را بر روی این پروژه‌های کوچک‌ مقیاس اما درآمدزا متمرکز کنند تا در این وضعیت اقتصادی هزینه‌های شهر تامین شود.

کد خبر 354781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.