طرح بازچرخانی آب زاینده رود بدون همکاری مردم اجرایی نمی‌شود

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: برای کلنگ زنی طرح مهمی چون لوله کشی آب از شهرستان لنجان به اصفهان با مسئولان شهرستان هیچگونه مشورت و هماهنگی نشده است که این موضوع از نظر اخلاقی درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مسئولان شهرستان اظهار کرد: امروز کشور در حوزه اقتصادی نقاط ضعف بسیاری دارد و متأسفانه کم‌کاری‌های برخی مدیران و برنامه‌ریزان کشور عاملی مهم در بروز این مشکلات به شمار می آید.

وی با بیان اینکه دولت باید از اشتباهات دولت های قبل درس بگیرد و آن ها را تکرار نکند همچنین از نظرات کارشناسان استفاده کند، تصریح کرد: دولت باید نظر کارشناسان را مورد توجه قرار داده و همه برای رفع مشکلات اقتصاد کشور و تقویت وضعیت معیشتی مردم گام بردارند، همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده اند: «همه‌ وظیفه دارند به میدان بیایند و برای رفع مشکلات، جهادی عمل کنند.»

امام جمعه زرین شهر ادامه داد: سخنان ۱۵ دقیقه ای رییس جمهور در سازمان ملل بنا به گفته اکثر کارشناسان، موقعیت و اقتدار ایران اسلامی را بار دیگر به رخ جهانیان کشید؛ سخنانی که با تفکر، تعقل، استدلال و زبان قابل فهم برای دنیا مطرح شد و از عزت، شرافت، توان دفاعی و اقتدار ایران اسلامی دفاع کرد.

باقریان اضافه کرد: در مقابل سخنان رییس جمهور ایران که حقانیت کشور را به اثبات رساند، سخنان رییس جمهور آمریکا چهره واقعی این نظام سلطه را به جهانیان نشان داد؛ چرا که هویت عربستان و رژیم صهیونیستی را در کل دنیا نمایان کرد از سوی دیگر ادعاهای پوچ وی باعث خنده حضار در این اجلاس شد.

وی عنوان کرد: اگر رهبری و فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری نبود امروز ایران اسلامی نیز به دست دشمنان داخلی و خارجی به دو دسته تقسیم شده بود؛ اما ایشان با زیرکی و تیزهوشی بسیار این تهدید مهم را درک کردند و به همه‌ هشدار دادند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: برخی در کشور به دنبال این بودند که همه مشکلات را به گردن دولت بیندازند تا اختلاف و دو دستگی را در جامعه القا کنند که با تذکر مقام معظم رهبری رو به رو شدند و ایشان بارها همه را به همکاری با دولت برای رفع مشکلات فرا خواندند؛ زیرا کشور برای رفع مشکلات نیازمند وحدت و همدلی است.

وی متذکر شد: این حرکت هوشمندانه علاوه بر ایجاد وحدت، بهانه ها را از دولت گرفت تا فقط به فکر رفع مشکلات مردم باشد، از سوی دیگر امروز وقت محکوم کردن یکدیگر و گرفتار شدن در مسایل جناحی و سیاسی نیست، بلکه امروز نیازمند وحدت هستیم تا شاهد مبارزه با فساد و تبعیض و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم باشیم.

باقریان با اشاره به اجرای طرح لوله گذاری زاینده رود با هدف انتقال آب به شهر اصفهان گفت: برای کلنگ زنی طرح مهمی چون طرح لوله کشی آب از شهرستان لنجان به اصفهان با مسئولان شهرستان هیچگونه مشورت و هماهنگی نشده است، این موضوع از نظر اخلاقی درست نیست.

وی تاکید کرد: مسئولان استان اصفهان برای اجرای این طرح مهم نه تنها مردم را توجیه نکردند؛ بلکه مسئولان شهرستان لنجان نیز هیچگونه اطلاعی از تصمیم کلنگ زنی و اجرای طرح نداشتند و این مسئله به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه در اجرای چنین طرح هایی حق کشاورزان و مردم شهرستان لنجان نباید پایمال شود، افزود: اگر به مردم و کشاورزان اعتماد کنیم و آنها را محرم بدانیم آنها نیز با جان و دل کارها را پیگیری می‌کنند؛ اما سال ها است کشاورزان استان اصفهان به وعده های بدون عمل مسئولان عادت کرده و اعتماد خود را از دست داده اند، بر همین اساس باید به گونه ای عمل کرد که این اعتماد از دست رفته دوباره باز گردد.

کد خبر 354752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.