احداث آسایشگاه و تجهیز آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: احداث آسایشگاه و تجهیز آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال و احداث مرکز فرماندهی و عملیات آتش نشانی و ساخت دیواره صخره نوردی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال با هدف حفظ آمادگی جسمانی آتش نشانان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در مراسم تجلیل از آتش نشان سازمان آتش نشانی زرین شهر به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی اظهار کرد: در گذشته نگاه مدیریت به آتش نشانی بسیار متفاوت تر از امروز بود به گونه ای که آنان آتش نشانی را به عنوان یکی از واحدهای فرعی شهرداری می دانستند؛ اما با وقوع حوادث ناگوار در شهرهای مختلف کشور و به چالش کشیده شدن عملکرد شهرداری ها در این زمینه، این نگاه تغییر کرد.

وی نبود تجهیزات سیستمی و امکانات مدرن آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث را یکی از مسائل پیش روی سازمان آتش نشانی دانست و افزود: سازمان آتش نشانی زرین شهر از نیروهای کارآزموده برخوردار است و با تجهیزاتی که در سال های گذشته برای این سازمان تهیه شده، نسبتا به لحاظ شاخص، جزء سازمان های آتش نشانی خوب در سطح استان به شمار می آید.

شهردار زرین شهر ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا تجهیزات و امکانات مورد نیاز سازمان آتش نشانی زرین شهر را تامین کنیم، شاخص ترین این امکانات خودرو پیشرویی است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خریدارای و تجهیز شد تا امدادرسانی با سرعت عمل بالاتری انجام شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پیشگیری و اقدامات شهرسازی، بسیاری از بازدیدها برای اخذ پایان کار در زرین شهر توسط آتش نشانی اصفهان انجام می شد که این مسئله در کنار زمان بر بودن، اعتراضات مردمی را نیز به دلیل بعد مسافت به همراه داشت.

محمدی عنوان کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی نیازمند دریافت درجه بودند و مطابق شرایط احراز درجات آتش نشانی؛ میزان سطح تحصیلات، سابقه خدمت، درجه شهرداری، سطح مدیریتی و شرایط خاص مشخص کننده درجه آتش نشانان است، البته امکان دارد یک آتش نشان در یک عملیات به دلیل توانایی ها و خلاقیت هایی که دارد ارتقای درجه پیدا کند.

محمدی افزود: احداث آسایشگاه و تجهیز آتش نشانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال و احداث مرکز فرماندهی و عملیات آتش نشانی و ساخت دیواره صخره نوردی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برای حفظ آمادگی جسمانی آتش نشانان در دستور کار قرار گرفت.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: قرارداد احداث ساختمان شماره دو اتش نشانی زرین شهر نیز در ماه های اخیر منعقد و اجرای عملیات عمرانی آن آغاز شده و تلاش می کنیم این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز خدمات شارژ کپسول های اطفاء حریق آتش نشانی در سازمان آتش نشانی زرین شهر، گفت: شارژ کپسول های اطفاء حریق آتش نشانی از مسایلی بود که برای شهرداری هزینه بر به حساب می آمد بر همین اساس راه اندازی مرکز خدمات شارژ کپسول های اطفاء حریق آتش نشانی به عنوان پروژه ای درآمدزا با هدف رسیدن به سطح درآمد پایدار و کاهش هزینه ها، در الویت برنامه ها قرار گرفت که ثمره آن صرفه جویی ۱۳۰ میلیون ریالی و درآمدزایی سالانه ۵۰۰ میلیون است.

کد خبر 354668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.