مشکل کشور برخی آدم ها هستند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اشتباهات مربوط به برخی آدم‌هاست نه انقلاب و رهبری گفت: اگر اشتباهات درست شود، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ اکنون با خیلی از بی‌تدبیری‌ها بازهم روی پای خود ایستاده‌ایم، اما اگر حرکت کنیم از دشمن جلو می‌افتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در همه زمان‌ها باید برای جوانان بیان کنیم که با قدرت در مقابل دشمن ایستادند و این انقلاب، انقلابی الهی است، البته برخی اشتباه هم می‌کنند، اما خدا این انقلاب را حفظ کرده و با سرعت پیش می‌رود؛ در همه زمینه‌ها سرعتی داشته‌ایم که خود انقلابی‌ها هم تعجب می‌کنند. جوانان باید بدانند خون شهدا ثمره داشته و ناامید نشوند.

امام جمعه شهر اصفهان با اشاره به پیشرفت‌هایی که بعد از انقلاب تا کنون داشته‌ایم ادامه داد: پیش از انقلاب ۹ هزار مگاوات برق تولید می شد که اکنون این رقم به ۵۰ هزار مگاوات رسیده، همچنین یش از انقلاب ۸۵۰ هزار تلفن ثابت در کل کشور داشته‌ایم که اکنون به ۵۰ میلیون خط تلفن رسیده است در همین راستا نباید بگذاریم مردم روزگار گذشته را یادشان برود؛ اگر بالاترین رهبر مانند حضرت علی (ع) را هم داشته باشیم اما مردم ناآگاه باشند، یعنی شکست؛ دوران حضرت علی (ع) هم اینگونه شد؛ مردم باید بدانند چه کارهای عظیمی در چه بحران‌هایی شده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس تحریم نبود اما مصیبت‌های بسیاری داشتیم؛ مشکلاتی همچون مشکلات مالی، نفت، نان و... اما ما سربلند بودیم و آنقدر وحشت نداشتیم که اکنون وحشت داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه پزشکی تا سال‌های پیش از انقلاب از پاکستان می‌آمدند و روی مریض‌های ما آزمایش می‌کردند، ادامه داد: اکنون بالای ۴۰ هزار متخصص پزشکی در کشور وجود دارد؛ در زمینه صنعت دفاع نیز پیشرفت داشته‌ایم؛ پیش از انقلاب ساچمه هم نداشتیم؛ حالا از ایران به آنجایی که بخواهیم، هم موشک می‌زنیم و هم موشک‌بزنش را داریم؛ یعنی ایرانی که نامش جایی پیدا نبود، اکنون از نظر موشکی هم مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: یک مورد را سراغ نداریم که در آن پس‌رفت کرده باشیم؛ در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم، به ویژه در زمینه دفاعی، البته اشتباهاتی هم داشته ایم که این اشتباهات مربوط به آدم‌هاست نه انقلاب و رهبری؛ به عنوان نمونه ممکن است صنعت نظامی به جوانان نگوید چه مشکلی داریم که اگر می‌گفت آنها مشکل را رفع می‌کردند؛ در همین راستا واردات برای برخی منفعت دارد پس نمی‌خواهند تولیدات داشته باشیم؛ بنابراین مشکل کشور همان برخی از آدم‌ها هستند که اگر درست شود نه مشکلی داریم و نه کمبودی و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه اصفهان گفت: اکنون کشور کم نیاورده و روی ریل خود در حرکت است؛ کافی است کمر همت را ببنیدیم، اما معنا ندارد موشک درست کنیم که تا کیلومترها برود و آمریکا هم بترسد اما ماشین داخلیمان مشکلی جزئی داشته باشد؛ یعنی حتی در جزئیات هم نباید وابسته باشیم؛ پس مشکلات چه ربطی به انقلاب و نظام و رهبری دارد؟ اکنون با خیلی از بی‌تدبیری‌ها بازهم روی پای خود ایستاده‌ایم؛ اگر تدبیر داشته باشیم با سرعت بیشتری حرکت می‌کنیم.

 اظهار کرد: چه زمانی مبارزه شروع می‌شود؟ زمانی که مسابقه ای است؛ دشمن صدها سال ما را خواب کرد و ما هنوز مسابقه را شروع نکرده‌ایم؛ با توجه به حرف‌های اخیر ترامپ درمی یابیم که ما آنها را مثل عروسک نگه‌داشته‌ایم؛ خودشان از خود جانی ندارند؛ در واقع مسابقه چیزی است که هر دو طرف راه بیفتند، ما هنوز راه نیفتاده‌ایم؛ اگر راه بیفتیم از دشمن جلو می‌افتیم.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر اکرم (ص) فرمود «باید در کارت استقامت کنی»؛ بنابراین می‌توان انقلاب کرد، اما اگر استقامت نداشته باشیم فایده‌ای ندارد؛ اگر پیش روید اما نایستید برمی‌گردید؛ برتان می‌گردانند؛ به هر حال دو چیز سبب شکست می‌شود؛ یکی مترفین یا به زور و ضرب، دیگری ناآگاهی مستضعفان؛ با دشمنی دشمنان نمی‌توان کاری کرد؛ اما باید خود را آگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: اگر می‌خواهید ایران سربلند باشد باید همدیگر را بیدار کنیم؛ از سستی و بی‌توکلی و خود را باختن هیچ کاری نمی‌توان کرد، اگر به دین پایبند باشیم هیچ کسی هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

کد خبر 354470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.