لازم باشد دفاع مقدس تکرار می‌شود

معاون استاندار اصفهان گفت: نقشه‌های دشمن را با همگرایی و با باهم بودن می‌توان خنثی کرد؛ چراکه هدف و مسیر و رهبر مشخص است؛ هر کس در مسیری غیر از آنچه رهبری می‌فرمایند، حرکت کند، حرکتش سرخود است و هرگاه لازم باشد، به امر رهبر هشت سال دفاع مقدس تکرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علی شجاعی در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: وقتی به حرکت امام حسین (ع) و لحظه لحظه عاشورا نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این واقعه از همان ابتدا واقعه‌ای آسمانی و فراتر از بحث بشری بوده است؛ مگر می‌شود عاشورا آسمانی نباشد و پس از ۱۴۰۰ سال بماند؟ آن هم با افتخار؟ در حالی که در اقصا نقاط جهان، ۱۴ قرن است که دشمن برای زدودن و از بین بردن عاشورا تلاش‌هایی همچون تحریف دین می‌کند.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر عاشورا نبود شهادت‌ها و رشادت‌ها باید از کجا الگو می‌گرفت؟ افزود: اگر شهادت حضرت علی اکبر(ع) نبود شهادت جوانان ۱۴ ساله معنا نمی‌یافت؛ چراکه الگویی لازم بود؛ امام حسین (ع) می‌دانست چه اتفاقی می‌افتد؛ در واقع باید بهترین‌ها می‌ماندند، به همین خاطر هم ایشان فرمود هر کس می‌خواهد برود، برود؛ چراکه قرار بود؛ همه کسانی که می‌مانند پاک پاک باشند تا عاشورایی شوند؛ حیف بود به جز این افراد می‌ماندند؛ این یعنی نهایت اخلاص و خدایی شدن.

شجاعی ادامه داد: لازم است اتصال عاشورا را با دفاع مقدس ببینید؛ پاک‌ترین و خالص‌ترین انسان‌ها در آن دوران به میدان رفتند؛ آیا برای پست و حقوق و... بود؟ هیچ کس این را نمی‌پذیرد؛ در آن روزگار، امام راحل به عنوان پرچم‌دار قیام بود و جوانان پشت سر او به حرکت درآمدند.

وی با بیان اینکه اکنون هم هرگاه لازم باشد، به امر رهبر هشت سال دفاع مقدس تکرار می‌شود، افزود: دفاع مقدس در تاریخ ثبت شده است؛ دشمن پس از 30 سال نقشه‌های فراوانی برای ایران اسلامی می‌کشد؛ می‌دانید که در این نقشه‌ها از حمله نظامی خبری نیست؛ یعنی دشمنان فهمیده‌اند، این یک مقوله در خصوص ایران نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ که دلیلش این است که بزرگانی مانند سرداران، آزادگان، رزمندگان و جانبازان کشور این پیام را به خوبی به دنیا رسانده‌اند که برای حفظ نظام، آب و خاک همیشه آماده‌ایم.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم در آن روزگار و شرایط خاص انقلاب و مشکلات داخلی و نابسامانی سسیتم دفاعی از کشور دفاع کردند؛ اکنون این درخت ۴۰ ساله راه ورود ندارد، گفت: دشمنان با ناامیدی از جنگ نظامی، جنگ اقتصادی را شروع کردند که با کار و پاکدستی که مردم در دوران دفاع مقدس داشتند رفع خواهد شد.

شجاعی ادامه داد: نقشه‌های دشمنان را با همگرایی و باهم بودن می‌توان خنثی کرد؛ چراکه هدف و مسیر و رهبر مشخص است؛ هر کس در مسیری غیر از مسیری که رهبری می‌فرمایند، حرکت کند، حرکتش سرخود است؛ به عنوان نمونه حرکت در مسیری به جز تولید و کارآفرینی و کمک به آن، کاری سرخود است؛ با حمایت از برنامه‌های دولت و کنار هم قرارگرفتن در این مسیر می‌توانیم روزهای کنونی را هم پشت سر بگذاریم و ایران را بازهم در مسیری قرار دهیم که جهانیان را در بهت و حیرت قرار دهد.

کد خبر 354469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.