ملتی که توانست کشور را در جنگ تحمیلی اداره کند، حالا هم می‌تواند شرایط کنونی را اداره کند

همرزم شهید خرازی در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: لازم است مسئولان به مردم اعتماد کنند؛ مردم نیازمندند که از مسئولان، صداقت و دلسوزی ببینند؛ یعنی همان شرایطی که در دوران دفاع مقدس بود. با این حال ملتی که توانست در آن روزگار شرایط جنگ را اداره کند، حالا هم می‌تواند شرایط کنونی کشور را اداره کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود اسلامیان همرزم شهید خرازی در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شده بود گفت: هدف تشکیل اینگونه جلسات این است که ارزش جوانان افتخارآفرین دوران دفاع مقدس حفظ شود؛ به خصوص در شرایط کنونی کشور؛ چراکه اکنون کشورمان به دلایل گوناگون از سوی دشمنان مورد تهدید قرار گرفته است.

این همرزم شهید خرازی افزود: تجربه دفاع مقدس، تجربه ارزشمندی است؛ فراموش نمی‌کنیم که در آن دوران همه دنیا از صدام دفاع می‌کردند و دلارهای خود را به عراق سرازیر کرده بودند؛ از جماهیر شوروی تا غرب همه حمایت می‌کردند؛ همانگونه که بمب شیمیایی تاکنون دو بار در دنیا استفاده شده است؛ یکی در جنگ جهانی اول و دیگری در جنگ ایران و عراق و در آن روزگار هیچ صدایی از دنیا در نیامد.

اسلامیان با بیان اینکه همان ملتی که توانست در آن روزگار شرایط جنگ را اداره کند، اکنون هم می‌تواند شرایط کنونی را اداره کند؛ گفت: ارتش ما در انقلاب بسیار ضعیف شده بود؛ صدام می‌خواست طی چند روز تهران را غصب کند؛ از همه نظرمحاسبه کرده بود تا موفق شود؛ اما تنها یک فاکتور را در محاسباتش لحاظ نکرده بود؛ و آن هم غیرت و شجاعت جوانان بود که آنها از همان ابتدا به سوی جبهه‌ها سرازیر شدند.

وی ادامه داد: مشکل این است که رابطه مسئولان با مردم خدشه‌دار شده است؛ لازم است مسئولان به مردم اعتماد کنند؛ مردم نیازمندند که از مسئولان، صداقت و دلسوزی ببینند؛ یعنی همان شرایطی که در دوران دفاع مقدس بود.

این همرزم شهید خرازی با بیان اینکه این کشور صاحبی دارد که حامی مردم است افزود: ایران تنها کشور شیعی دنیاست؛ لازم است از منجی عالم بشریت بخواهیم که یاریمان کنند؛ چراکه ملت ایران دفاع از اسلام، عقیده خود و ارزش‌های اسلامی را تاکنون نشان داده است.

همچنین مرتضوی از جانبازان دفاع مقدس در این آیین گفت: هر مدتی یک‌بار در کشتی انقلاب افرادی می‌آیند و می‌روند؛ از آنجایی که نان مردم را می‌خوریم، بهتر است هر کس در هر زمنیه‌ای که مشغول به کار است، گوش خود را ببندد و مدتی برای مردم کار کند.

کد خبر 354467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.