نوروزی: محکم‌تر از گذشته ایستاده‌ایم

شهردار اصفهان گفت: امشب دور هم جمع شده‌ایم تا میثاق ببندیم و به کسانی که فکر می‌کنند با اقدامات تروریستی خود می‌توانند استقامت پایدار ملت ایران را بشکنند بگوییم ما محکم‌تر از گذشته ایستاده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه ( سه شنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رونمایی از سردیس شهیدان خرازی و غازی گفت: امشب در جمع بیش از هشت هزار شهید زنده در این مکان مقدس جمع شده‌ایم تا درود بفرستیم به روح پرفروغ شهیدانی که ایثارگرانه با تمام هستی و وجود خود تلاش کردند تا کشور ما ایران و نظام جمهوری اسلامی پایدار بماند.

وی بر پدران و مادران شهیدان که چنین فرزندانی را برای وطن و اسلام تربیت کردند، درود فرستاد و افزود: شهیدان گرداگرد ما آرمیده‌اند و ما امروز باید به گونه‌ای عمل کنیم تا شهیدان خوشنود باشند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امشب در این جا گرد هم آمده‌ایم تا به همه شهیدان بگوییم که ما با استعانت از روح بزرگ‌تان تلاش می‌کنیم و با حمایت همه ملت راه‌تان را ادامه می‌دهیم؛ امشب با حضور فرماندهان لشکر، فرماندهان گروهان و نیروهای بسیجی صحنه زیبایی در گلزار شهدا خلق شده است؛ همه جمع شده‌ایم تا میثاق ببندیم و به کسانی که فکر می‌کنند با اقدامات تروریستی خود می‌توانند استقامت پایدار ملت ایران را بشکنند بگوییم ما محکم‌تر از گذشته ایستاده‌ایم.

نوروزی تاکید کرد: ملت ما ملتی نیست که با این بادها بلرزد و با این تهدیدات از صحنه به در شود؛ اگر چه شرایط سخت و فشارها فراوان است، اما رسالت شهدا توان و قدرتی به ما می بخشد که در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها، استقامت‌مان شکسته نخواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با انسجام ملت، وحدت و یکپارچگی مسئولان و پشتوانه قوی مردم و حضور آنها در تمام صحنه‌ها بتوانیم این شرایط سخت را پشت سربگذاریم، البته شرایط امروز سخت تر از دوران جنگ هشت ساله و دورانی که در یک روز رییس قوه قضاییه و تعداد زیادی از نمایندگان و در روز دیگر رییس جمهور و نخست وزیر کشورمان را ترور کردند، نیست.

شهردار اصفهان اظهارکرد: آنهایی که فکر می‌کنند می توانند با این تهدیدها صحنه‌های آن گونه‌ مثل اهواز ایجاد کنند، تعبیر غلطی دارند، البته باید مراقب و هوشیار باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم تا رضایت مردم برای همیشه و به طور مستمر فراهم باشد.

نوروزی تصریح کرد: اگر مردم راضی و در صحنه باشند و مسئولان به وظایفی که بر عهده دارند به درستی عمل کنند، همه چیز تضمین شدنی است و باید برای تحقق آن همت والایی به کار ببریم.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های غیور مردانی است که جان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کردند، گفت: بسیار خوشحالم امشب در جمع کسانی سخن می‌گویم که هر کدام دنیای از خاطره و سمبل و مظهر رشادت در دوران دفاع مقدس هستند، هر کدام شاهد به شهادت رسیدن رزمندگانی بودند که ۲۳ هزار نفر آنها در این استان و هشت هزار نفر آنها در این مکان مقدس آرمیده اند، اینها افراد کمی نیستند، یا برادر شهید، ایثارگر ، فرمانده و فرمانبر زمان جنگ بودند.

شهردار اصفهان ادامه داد: به یاد دارم روزی که بعد از عملیات خرمشهر تعداد زیادی از اصفهانی‌ها به شهرک دارخویین رفتند و شهید خرازی در صبحگاه می ‌واست گروه خط شکن تشکیل دهد و به یاد می‌آورم روزی که فرزندان ملت چگونه شرارت‌های دشمن را سرکوب می‌کردند و در کردستان چه نبردها بود و در لبنان زمانی که اسراییل به بیروت حمله کرده بود می‌دیدم شهیدان صادق، راستگو و با صداقت جان می‌دادند.

نوروزی اضافه کرد: امروز به عنوان کسانی که به ظاهر زنده هستیم در مقابل کسانی که در حیقیت زنده و ناظر هستند وظایف سنگینی بر عهده داریم، امیدوارم خدا توفیق دهد هر سخنی به زبان می‌آوریم و هر قلمی که می‌زنیم جز خدا را در نظر نداشته باشیم تا بتوانیم به شهیدان بگوییم ما نیز در راه شما حرکت کرده‌ایم.

وی با ابراز خرسندی از ساخت سردیس شهیدان خرازی و غازی گفت: شهید خرازی فرمانده اکثر رزمندگان بوده و بسیاری از بزرگ مردان شاهد اقدامات ارزنده او بودند، همچنین شهید غازی پهلوانی در صحنه‌های نبرد خوب می‌جنگید و پشت صحنه نبرد نیز به عنوان ورزشکار تا کاپیتانی تیم سپاهان پیش رفته بود و در طلاییه آن گونه رزمید و جسد او آنجا باقی ماند.

نوروزی اظهار کرد: امشب دو سردیس پرده برداری می شود تا به عنوان مظهر رشادت در مکانی نگهداری شود تا در طول تاریخ همه بدانند ایران چنین سربازان و فرزندان رشیدی داشته است.

وی با تشکر از گروه توپخانه ۱۵ خرداد که با شهرداری اصفهان در خلق اثر سردیس شهید غازی همکاری کردند، گفت:  هر دو سردیس شهیدان خرازی و غازی از سوی شهرداری اصفهان به موزه دفاع مقدس تقدیم می‌شود.

کد خبر 354354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.