کشف تجهیزات پزشکی قاچاق/ امنیت در اطراف مهدهای کودک برقرار می‌شود

دستگیری سارقان ۴۰ میلیاردی منازل، اجرای طرح کنترل و نظارت پلیس اصفهان بر مهدهای کودک‌، کشف کالای قاچاق از اتوبوس مسافربری، کشف تجهیزات پزشکی قاچاق در اصفهان و توقیف ۱۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز از مهم ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش  ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سعید سلیمیان،  اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از ساکنان منطقه جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت از منازل آنان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد که این سرقت ها در روزهای پایانی هفته که ساکنان این منطقه برای گشت و گذار و تفریح منازل خود را ترک می کردند رخ داده و سارقان با شگردی خاص وارد منازل شده و گاوصندوق های داخل منازل را در محل تخریب و پول، طلا و نقره جات داخل آنها را به سرقت می بردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: سرانجام کارآگاهان با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی توانستند هویت سارقان که ۲ نفر غیر بومی بوده و آخر هفته ها با هدف سرقت به اصفهان سفر می کردند را شناسایی و در یک عملیات ویژه دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمیان خاطر نشان کرد: متهمان پس ازمواجهه با مدارک و مستندات پلیس، ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود به سرقت ۴۰ میلیارد ریال پول، طلا و نقره جات از منازل مردم  اعتراف کردند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: با اعتراف متهمان مالخر این پرونده نیز شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد.

اجرای طرح کنترل و نظارت پلیس اصفهان بر مهدکودک ها

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی، رییس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی ، و پاسخگویی به مطالبات مردم و رفع دغدغه ها و نگرانی خانواده ها همزمان با آغاز بازگشایی مدارس طرح بازدید و کنترل بر مهدکودک ها توسط در شهر اصفهان اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از ۱۱۴ مهد کودک بازدید کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از پلمپ ۶ واحد صنفی متخلف در این رابطه خبر داد و گفت: همچنین برای ۱۹ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر و از متصدیان ۲۱ واحد دیگر تعهد اخذ شد.

رییس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و تلفن گویای ۴۵۲۵ اطلاع رسانی کنند.

هشدار پلیس فتا اصفهان در خصوص کلاهبرداری از شهروندان با شگرد کمک به نیازمندان

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتا استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با ارائه پیام‌های تصویری با استفاده از تصاویر کودکان و افراد مناطق محروم که از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند اقدام به دریافت مبلغ ۵ میلیون ریال و کلاهبرداری از وی کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد حدود دو ماه پیش شاکی با فردی که خود را مددکار معرفی کرده آشنا می شود که بعد از مدتی وی در یکی از شبکه اجتماعی با عناوین مختلف، احساسات شاکی را جریحه دار کرده و با این روش از او پول دریافت می کند.

وی افزود: کارشناسان این پلیس نسبت به پیگیری موضوع اقدام و با بکار گیری شیوه های علمی و پلیسی، متهم را شناسایی وبا هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگردهای خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با ارائه شماره‌های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد یا برخورد با این گونه افراد سودجو مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

کشف کالای قاچاق از اتوبوس مسافربری

سرهنگ محمد حسین بابا کلانی، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از استان های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس ۲۹ قطعه لوازم پرینتر،۲۰دستگاه واترپمپ،۶۰ قوطی روغن خودرو،۱۶۵قطعه یاتاقان ویک قطعه یدکی موتورخودرو خارجی که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی و قاچاق بودند کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی ادامه داد: ارزش این کالای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده اتوبوس دستگیر و جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای پزشکی قاچاق در اصفهان

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود کالای پزشکی قاچاق در یکی از انبارهای شهر اصفهان موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرارگرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی به محل اعزام و در بازرسی صورت گرفته یک دستگاه قالب برش تولید لوازم پزشکی خارجی قاچاق  کشف کردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اضافه کرد: ارزش این کالای قاچاق توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سلیمیان عنوان کرد: متهم این قطعه قالب خارجی را در کنار دستگاه های تزریق پلاستیکی از یکی از کشورهای خارجی به صورت قاچاق وارد کرده و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود که در این خصوص پرونده تشکیل و فرد متخلف جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

توقیف ۱۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در اصفهان

سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راه استان اصفهان اظهار  کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۳۶ دستگاه خودرو را به علت ارتکاب دو تخلف همزمان حادثه ‌ساز، توقیف و روانه پارکینگ کردند.

وی در ادامه افزود: براساس بند د ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات هرگاه راننده‌ای به صورت هم زمان مرتکب دو تخلف از تخلفات حادثه ساز مانند "حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبقت غیر مجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه" شود، وسیله نقلیه او برای حداقل ۷۲ ساعت توقیف و ترخیص آن منوط به پرداخت کلیه جریمه‌ها و تسلیم مفاصاحساب و احراز مالکیت وسیله خواهد بود.

سرهنگ رضائی با بیان اینکه پلیس هرگز تمایلی برای جریمه کردن رانندگان ندارد گفت: اما در عین حال مجبورهستیم به منظور کنترل تخلفات و ایجاد نظم ترافیکی با متخلفان برخورد قانونی انجام دهیم .

رییس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: توصیه ما همواره به همه رانندگان این است که با رعایت قوانین و مقرارت و دوری از هرگونه تخلف هم کاری کنند که مورد اعمال قانون قرار نگیرند و هم به حقوق دیگر رانندگان منضبط و قانونمند احترام بگذارند.

کد خبر 354349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.