ایجاد اندیشکده دیجیتال در گلپایگان و خوانسار

گلپایگان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی راهی برای توسعه مناطق گردشکری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمد آذری جهرمی شامگاه سه شنبه در شورای اداری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: اقداماتی مفیدی در زمینه اپراتورها به ویژه همراه اول و در شرکت مخابرات برای توسعه زیرساخت‌های راه ارتباطی دو شهرستان گلپایگان و خوانسار صورت گرفته که با یک مقایسه کوتاه در شهر و روستا مشخص است.

وی گفت: تمرکز در توسعه ارتباطات برای رونق گردشگری بسیار حائز اهمیت است، زیرا توسعه زیرساخت های ارتباطی راهی برای پیشرفت سایر بخش ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در شهرستان گلپایگان روستای وانشان به نسل چهارم متصل شده است و حتی اپراتور ایرانسل و همراه اول قابلیت خدمات دهی را دارند، البته اگر مشترکان نمی‌تواند خدماتی دریافت کنند باید رُمینگ گوشی خود را فعال کنند.

وی با اشاره به ممانعت احداث سایت در منطقه کوچری افزود: توقف پروژه احداث سایت به دلیل عدم تملک زمین در منطقه کوچری گلپایگان بوده که در این رابطه رضایت منابع طبیعی نیاز است، البته در برنامه توسعه فناوری ارتباطات از لحاظ بعد گردشگری در این منطقه با تملک زمین تا پایان سال سایت احداث خواهد شد.

جهرمی آذری با اشاره به دائر بودن ۹ شعبه پست بانک در مناطق روستایی شهرستان گلپایگان، تصریح کرد: برای بازسازی ساختمان پست دو شهرستان گلپایگان و خوانسار ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید البته در صورت کمبود بودجه باز هم تامین اعتبار می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تا پایان سال ۹۷  در یک برنامه ریزی مدون ۱۲ روستای شهرستان خوانسار و ۹ روستای شهرستان گلپایگان که فاقد ارتباطات اینترنتی هستند، بهره مند می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی اندیشکده دیجیتال در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار افزود: با پیگیری نماینده شهرستان با توجه به ظرفیت اندیشکده‌ای و علمی این دو منطقه برای توسعه دیجیتال اقدامات لازم انجام می شود، که در این راستا ساختمان غیر اداری برای احداث اندیشکده باید در نظر گرفته شود تا هرچه سریع تر شاهد راه اندازی این مجموعه باشیم.

آذری جهرمی با اشاره به این‌که در کشور با کمبود اندیشکده دیجیتال مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: دو شهرستان گلپایگان و خوانسار قابلیت‌های خوبی در جذب گردشگر در فصل‌های مختلف سال دارند که در این زمینه وزارت ارتباطات برای توسعه زیر ساختی دو شهرستان اقداماتی انجام داده است و دیگر مشکلات ارتباطی نیز تا پایان سال برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه وضعیت ارتباطی استان اصفهان در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: پیشرفت دولت الکترونیک رضایت بخش است تا جایی که هر دو هفته یکبار مشکلات بررسی و به رییس جمهور گزارش داده می‌شود.

کد خبر 354341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.