طرح آمارگیری از مسکن های روستایی در اصفهان اجرا می‌شود

مدیرکل و رئیس ستاد اجرایی طرح آمارگیری ویژگی های مسکن روستایی استان اصفهان گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره‌ کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، غلامحسین خانی اظهار کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی مهم برای بهبود وضعیت مسکن روستائیان است و از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان سالجاری اجرا می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی بمنظور توسعه و عمران مناطق روستایی از جمله اهداف این طرح است.

خانی همچنین اهداف دیگر اجرای این طرح را شناسایی تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده،  شناخت عمومی روستا و واحدهای مسکونی روستایی بیان کرد.

خانی با بیان اینکه در این طرح ۳۰۴ روستای (آبادی) استان مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت، اضافه کرد: روستاها براساس آمارگیری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ انتخاب شده‌ و در ۲۴ شهرستان استان ارزیابی و آمارگیری می شوند.

۶۳۷۳۸ فقره تسهیلات مقاوم سازی ساختمان‌های روستایی پرداخت شده است

خانی با اشاره به اهمیت موضوع اجرای طرح آمارگیری، نقش مهم و اساسی مردم ساکن روستاها در تحقق این طرح، اظهار کرد: سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگیهای مسکن روستایی در سال ۱۳۹۲ انجام شد که ۴۱ هزار و ۱۰۸ واحد روستایی غیر مقاوم شناسایی، ۱۷هزار و ۳۳۸ واحد از طریق تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شد و تعداد ۲۳ هزار و ۷۷۰ واحد نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکنون ۶۳ هزار و ۷۳۸ فقره تسهیلات برای مقاوم سازی ساختمان ها به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان یادآور شد: این طرح از سال ۱۳۸۲ و هر پنج سال یکبار توسط بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران در سطح کشور اجرا می‌شود و از ویژگی‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم اخذ می‌شود.

کد خبر 354337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.