پرداخت وام به سربازان فراری و غایبان ممنوع شد

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: پرداخت وام به سربازان فراری و مشمولان غایب ممنوع شد.

به گزارش ایمنا، سردار بهرام نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا در سراسر کشور برای ارائه خدمات به جوانان عزیز و خانواده های آنان تلاش دارد تا بتواند با راهنمایی و مشاوره های لازم پاسخگوی دغدغه های آنان در خصوص خدمت سربازی باشند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: در بحث اعزام مشمولان خارج از کشور که در ایام اربعین به اوج خود می رسد با توجه به اینکه دانشجویان، طلاب و جوانان عزیز در این ایام سال بیش از مواقع دیگر عزم سفر به خارج از کشور را دارند، می بایست در این خصوص پاسخگوی آنان باشیم مواردی را در این باره تذکر می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که می خواهند در ایام اربعین به خارج از کشور بروند بایستی ابتدا در سامانه وظیفه عمومی www.epolice.ir ثبت نام و بعد از تأییدیه دانشگاه برای تضمین بازگشت به کشور از دو طریق اقدام نمایند یا وجه ۳۰ میلیون ریال به عنوان تضمین واریز یا اینکه از طریق کد یونیک دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها به همراه واریز یک میلیون ریال در سامانه ثبت و مجوز خروج دریافت کنند.

این مقام ارشد انتظامی درباره تعویض کارت های پایان خدمت، گفت: دارندگان کارت های پایان خدمت مربوط به سالهای ۶۲ تا ۹۰ که نسبت به دریافت کارت های هوشمند خود اقدام نکرده اند می بایست نسبت به تعویض آن اقدام کنند زیرا کارت های قدیمی فاقد اعتبار است.

به گفته وی، از سال ۶۲ تا ۹۰ بالغ بر ۱۷ میلیون کارت صادر شده است.

سردار نوروزی خاطر نشان کرد: مشمولانی که ۸ سال غیبت داشتند تنها تا پایان امسال فرصت دارند هرچه سریعتر با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰  نسبت به پرداخت جریمه های خود اقدام کنند.

وی افزود: مشمولانی که غایب هستند مطابق قانون اجازه استخدام در هیچ نهاد، دستگاه دولتی یا غیردولتی را ندارند و علاوه بر آن نمی توانند از کشور خارج شوند

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه قریب به ۶۰۰ هزار متقاضی طی چهارسال گذشته برای پرداخت جریمه غیبت سربازی ثبت نام کردند، گفت: از ۶۰۰ هزار نفر مشمول غایب برای ۴۴۴ هزار نفر کارت صادر شده است.

سردار نوروزی خاطر نشان کرد: در فرآیند برخورد با مشمولان غایب مطابق با ماده ۱۰ قانون اساسی آنها از تسهیلات بانکی هم نمی توانند استفاده کنند و اگر صنوف آنان را به کارگیری کنند برای بار اول ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای بار دوم ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تلاش می کنیم با توجه به ماده ۱۰ قانون، مشمولان غایب را مجاب کنیم تا خودشان با برنامه ریزی برای خدمت مقدس سربازی مراجعه و اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مشمولان غایب می توانند جریمه غیبت خود را به صورت اقساط پرداخت کنند، گفت: آنان می توانند ۳۰ درصد را به صورت نقدی و مابقی را به صورت اقساط پرداخت کرده و بعد از پایان اقساط کارت خود را دریافت کنند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار نفر از دانشجویانی که به کشور برگشته اند اعلام حضور نکرده اند، گفت: کسانی که در سامانه خروج ثبت نام کرده بودند اما خروج نداشته اند امسال بایستی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و سپس برای ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته ۱۸۸۴ پرونده جعل کارت پایان خدمت داشته ایم، افزود: پرونده این افراد تشکیل شده و برای اقدامات بعدی در اختیار پلیس آگاهی است.

سردار نوروزی یادآور شد: مطابق قانون کسر از خدمت برای ایثارگران به ازای هر ماه ۱۲ روز، جانبازان به ازای هر یک درصد ۱۲ روز و برای آزادگان به ازای هر ماه آزادگی ۱۲ روز کسر خدمت برای فرزندان آنان لحاظ می شود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: افرادی که در مناطق جنگی مأمور دولت بودند نیز براساس دستورالعمل ستاد کل نیرو های مسلح می توانند برای کسر خدمت فرزندان خود اقدام کنند.

سردار نوروزی گفت: امروزه با توجه به ارتقاء سیستم های الکترونیک و سامانه های ثبت نام مشمولان شاهد کاهش حضوری مراجعه کنندگان نسبت به سال های گذشته به سازمان وظیفه عمومی ناجا هستیم.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: قرار است برای پاسخگویی به سوالات مشمولان خارج از کشور میزگردی را به صورت زنده در سازمان صدا و سیما و با حضور تعدادی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح برگزار کنیم، البته به طور مستمر سفارتخانه های ما در کشورهای مختلف آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان عزیز درباره خدمت مقدس سربازی هستند

امکان ثبت نام دانشجویان در سامانه خروج از ۷ مهرماه

سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز در این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رفع مشکلات ثبت نام اینترنتی دانشجویان در سامانه خروج نسبت به سال گذشته، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته نخستین سالی بود که ثبت نام اینترنتی برای خروج دانشجویان انجام می شد و مشکلاتی نیز در این رابطه داشت، امسال سعی کردیم نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی افزود: دانشجویان می توانند در سامانه www.epolice.ir ثبت نام کنند و با توجه به سیستم اصلاح شده آنان در بخش ضمانت اگر دارای کد یونیک شناخته شده از دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها باشند می توانند با پرداخت یک صد هزار تومان اقدام کنند و مجوز خروج بگیرند یا اینکه می توانند با پرداخت ۳ میلیون تومان ضمانت که بلافاصله بعد از بازگشت به کشور این وجه به صورت اتوماتیک به حسابشان واریز می شود، اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه دانشجویان از  ۷ مهر ماه می توانند نسبت به ثبت نام در سامانه خروج اقدام کنند، تأکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آنان گذرنامه ندارند بهتر است کارهای خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان فارغ التحصیل یک سال فرصت دارند و بهتر است در این مدت هر چه سریعتر نسبت به تعیین وضعیت خدمت سربازی خود اقدام کنند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه مشمولان می توانند سوالات خود را در خصوص نظام وظیفه و خدمت سربازی از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰  و یا شماره تلفن ۰۹۶۴۸۰ مطرح کنند، گفت: پایگاه اطلاع رسانی نظام وظیفه نیز منبع مناسبی برای پاسخگویی به این عزیزان است

کد خبر 354322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.