کتب درسی متناسب با نیاز روز جامعه تدوین شود

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: تغییرات سریع در نظام آموزشی و درسی متناسب با نیاز جامعه امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست ماهانه شورای اسلامی استان اصفهان که به میزبانی شهرداری خمینی‌شهر برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: از جان گذشتگی‌های مردان و زنان این مرز و بوم برای حفظ عزت و سربلندی ایران همواره پابرجا می‌ماند و حماسه هشت سال جنگ تحمیلی توسط فرزندان این سرزمین در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

وی همچنین ضمن تبریک آغاز فصل مهر و بازگشایی مدارس افزود: بدون شک توسعه هر کشوری بدون توجه به امر آموزش امکان پذیر نیست . کشوری می تواند نگاهی امیدوار به آینده داشته باشد که بتواند برای آموزش کودکان و نوجوانان خود برنامه مناسب و مدون داشته باشد.

رییس شورای استان اصفهان گفت: هزینه در حوزه آموزش یک سرمایه گذاری بزرگ است که شاید زود بازده نباشد اما اثرات موثر و عمیق آن تا نسل‌های متوالی می‌تواند جامعه را به سعادت و موفقیت رهنمود کند.

وی با اشاره به اینکه منابع زمینی و تعداد کارخانجات شاخص های یک کشور توسعه یافته نیست، افزود: بزرگترین سرمایه کشورها نیروی انسانی آموزش دیده، کارآمد و امیدوار به آینده است.

کیانی در خصوص اهمیت نگاه امیدوار به آینده در کنار سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی گفت: آموزش و توجه به مدارس و دانشگاه‌ها است که کشور های توسعه یافته را موفق کرده است و این تنها راه پیشرفت توسعه ایران و هر کشوری است.

وی رسیدگی به مشکلات معیشتی معلمان و اساتید را لازم دانست و اظهار کرد: تغییرات سریع در نظام آموزشی و درسی متناسب با نیاز جامعه امری ضروری است؛ ضمن اینکه باید نسبت به تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت نیز برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان در توصیه به ادارات و سازمان‌ها به ویژه شوراها و شهرداری‌ها در مورد بازگشایی مدارس گفت: افزایش ترافیک و رفت و آمد در بازگشایی مدارس با توجه به افزایش سفرهای درون شهری می تواند مشکلاتی برای شهرها ایجاد کند که ضرورت توجه مسئولان را می طلبد.

کیانی نظارت شهرداری‌ها، شوراها و نیروی انتظامی بر سرویس مدارس را لازم دانست و گفت: باید سازمان تاکسیرانی و ادارات مربوطه بر سرویس مدارس و رفت و آمد دانش آموزان نظارت داشته باشند و بهتر است فرهنگ سازی لازم در شهرها برای بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص هشدار برای بازسازی مدارس قدیمی ناایمن گفت: این انتظار می‌رود تا پیگیری‌های لازم از طریق شورای برنامه ریزی استان، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت پذیرد.

کیانی در خصوص سفر اعضای شورای استان به شهرستان‌ها گفت: در دو ماه  گذشته به همراه هیئت رییسه استان به شهرستان‌های بویین و میاندشت و فریدون شهر سفر کردیم و مشکلات این شهرستان‌ها را از نزدیک پیگیری کردیم، همچنین به شوراهای شهرستان توصیه مؤکد داریم تا مسائل خود را به شورای استان منعکس کنند.

رییس شورای استان در خصوص توسعه گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری در دنیا یک صنعت تحول گرا است و بخش بزرگی از فرصت‌های شغلی و کاری در این صنعت ایجاد می‌شود و در آمد حاصل از ورود هر گردشگر به کشور برابر با صادرات نزدیک به ۳۰ بشکه نفت است.

کیانی افزود: خوشبختانه ایران پتانسیل‌ها و ظرفیت های لازم را برای توسعه گردشگری دارد و میراث فرهنگی و تاریخی بسیار غنی، صنایع دستی مطرح در سطح جهانی، طبیعت بکر، بناهای تاریخی ارزشمند و تنوع قومی می تواند زمینه مناسب برای  ایجاد یکی از قطب های مهم گردشگری جهان باشد و سهم بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کشور داشته باشد.

کد خبر 354314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.