حضور ۴ هزار دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه اصفهان

رییس دانشگاه اصفهان گفت: مهرماه امسال چهار هزار نفر مقطع تحصیلی جدید خود را در دانشگاه اصفهان آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی امروز(سه شنبه) در جمع دانشجویان اظهار کرد: مهرماه امسال چهار هزار نفر مقطع تحصیلی جدید خود را در دانشگاه اصفهان آغاز کرده اند و با احتساب ۱۲ هزار دانشجویی که پیش از این وارد دانشگاه شده بودند، آمار دانشجویان به ۱۶ هزار نفر می رسد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی و در مقاطع تحصیلات تکمیلی به تحصیل می پردازند، افزود: دانشگاه اصفهان با داشتن ۶۵۰ عضو هیئت علمی و یکهزار و ۲۰۰ کارمند، در ۱۳ دانشکده در راه اعتلای علمی و فرهنگی کشور قدم برمی دارد، این دانشگاه ۷۱ رشته کارشناسی، ۱۸۳ رشته کارشناسی ارشد و  ۱۱۹ رشته در مقطع دکترا را سازماندهی کرده و از ۱۴ پژوهشکده و هشت قطب علمی فعال بهره مند است.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به ۷۲ ساله شدن دانشگاه اصفهان به تحصیل بسیاری از مسئولان حال حاضر کشور در دانشگاه اصفهان اشاره کرده و گفت: بسیاری از دانشجویانی که امروز تحصیل خود را آغاز کرده اند، آینده سازان کشور هستند که با گذر از ۱۲ سال تحصیل در دوران مدرسه و موفقیت در آزمون کنکور، وارد یکی از بهترین دانشگاه های ایران شده و با توجه به وارد شدن در محیط جدید و احساس استقلالی که در پی آن دارند، نسبت به تحصیل اهتمام داشته باشند زیرا تجربه نشان داده که دانشجویان در سال اول تحصیل، نمرات پایینی کسب می کنند.

رییس دانشگاه اصفهان با تاکید بر جایگاه بالای علمی این دانشگاه، عنوان کرد: دانشگاه اصفهان بزرگترین دانشگاه مرکز کشور، جزء ۱۳ دانشگاه ممتاز، پنج دانشگاه برتر جامع کشور و همچنین به استناد نظام های ارزیابی مانند QS و لاین بین هزار دانشگاه برتر دنیا بوده و هم اکنون دارای وضعیت آموزشی و پژوهشی خوبی است که با حضور دانشجویان جدیدالورود توقع ارتقای آن را داریم.

طالبی با تشویق دانشجویان نسبت به حضور در فعالیت های اجتماعی در کنار تحصیل، تاکید کرد: غرفه ها و کتابچه هایی که در محیط دانشگاه عرضه می شود، دانشجویان را با قوانین و ظرفیت های بیشتر دانشگاه آشنا خواهد کرد و از آنجایی که بهترین دوران زندگی همه افراد جوانی است و قطعا سال های دانشجویی نقش پررنگی در آن دارد سعی کنید با انجام صحیح وظایف تحصیلی و اجتماعی خود، در پایان این دوره خاطره های خوبی را داشته باشید.

میثم شریف، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم گفت: دانشجویان باید دانشگاه را عرصه ای برای ورود به جامعه و برعهده گرفتن نقش های مهم دانسته و پس از اهمیت دادن به تحصیل در دانشگاه، از فعالیت های دیگر غافل نشوند.

وی افزود: مقابله با سختی ها، آموختن رفتار مستقل سیاسی و همچنین تنظیم روابط بین فردی از مواردی است که با وجود ظرفیت های بالای دانشگاه اصفهان می توان فراگرفت، وجود ۵۰ انجمن علمی، ۲۰ کانون فرهنگی، هنری و مذهبی و همچنین پنج تشکل دانشجویی فعال به خوبی این ظرفیت را نشان می دهد.

به گزارش ایمنا، صبح امروز(سه شنبه) دانشجویان جدیدالورود سال ۹۷ دانشگاه اصفهان در سالن شهید نیلفروشان این دانشگاه برای آغاز رسمی تحصیلات عالی گرد هم آمدند.

کد خبر 354311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.