برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر بادام زمینی بخورید

دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف مواد غذایی دارای امگا۳، ویتامین E و مغزیجات به‌ خصوص بادام زمینی برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر توصیه می‌شود.

سید مرتضی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه  بیماری آلزایمر زیر مجموعه بیماری دمانس (فرسایش مغز) است، اظهار کرد: شایع‌ترین زیر شاخه بیماری دمانس، آلزایمر است و درمان ندارد و درمان‌های دارویی تنها روند رشد این بیماری را کاهش می‌دهد.

دانشیار گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بیماری‌های دمانس، آلزایمر و پارکینسون مختص به دوران میان‌سالی است و فراموشی دوران جوانی آلزایمر محسوب نمی‌شود و تنها استرس عامل اصلی فراموشی در افراد است.

وی با بیان اینکه کم شدن قوای فکری از علائم پیری به شمار نمی‌رود، افزود: بیماری‌های دمانس و آلزایمر نشانه‌های متعددی دارد، فراموشی و عدم توانایی تمرکز، ناتوانی در انجام ارتباطات کلامی، اختلال در انجام کارهای روزمره، عدم استدلال و قضاوت در کارهای روزمره، گم کردن زمان و مکان، عدم هماهنگی بین مشاهدات بصری و ادراکات مغزی، تغییر در خلق و خو را می‌توان از عوامل این بیماری‌ها دانست.

صفوی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده تغذیه کامل در پیشگیری از بیماری آلزایمز بسیار مؤثر خواهد بود، اضافه کرد: مصرف مواد غذایی دارای  امگا۳، مصرف هفته ای دوبار ماهی و خوراک دریایی، ویتامین E و مغزیجات به‌خصوص بادام زمینی برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر توصیه می‌شود. بهترین زمان برای مصرف ماهی‌ها و خوراک‌های دریای از همان دوران نوجوانی است.

وی تصریح کرد: برای کسانی که در مراحل مقدماتی آلزایمر قرار دارند، ایجاد ارتباطات اجتماعی، دوری از انزوا، حل جدول و هر برنامه رسانه ای که به فعالیت‌های مغز کمک کند، در کنترل پیشرفت بیماری مؤثر خواهد بود.  

کد خبر 354301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.