نماینده زابل از پاسخ وزیر ورزش قانع شد

به دنبال پاسخ وزیر ورزش و جوانان به سوال نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی ، حبیب الله دهمرده از سخنان مسعود سلطانی فر قانع شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، در جلسه علنی امروز سه شنبه-۳ مهر- مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم زابل در مجلس اعلام کرد؛ مشروط به اینکه وزارت ورزش توجه بیشتری به توزیع امکانات در مناطق محروم داشته باشد، از پاسخ های وزیر ورزش و جوانان قانع شد.  سؤال این نماینده در مورد برنامه وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل طرح های نیمه‌تمام ورزشی بود.

نماینده مردم زابل در مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر ورزش و جوانان خطاب به وی گفت: در مجامع ورزشی به شما لقب وزیر فوتبال داده اند. دهمرده با اشاره به وضعیت سالن های ورزشی در استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان از سرانه ۳۵ سانتی متر برای هر فرد برخوردار است که آن هم بیشتر در مکان های روباز قرار دارد و مردم ناچارند در فضای باز ورزش کنند. در حالی که درجه آلایندگی در این استان زیاد است.

نماینده مردم زابل و زهک خطاب به وزیر ورزش گفت: چرا در این وضعیت ارزی کاروان ۷۰۰ نفره به مسابقات آسیایی می‌فرستید؟ انتخاب ۴۳ نفر از خبرنگاران برای پوشش این بازی ها با چه روندی انجام شده و چرا مورد اعتراض جامعه خبری است؟

وی ادامه داد: علی رغم رشد ۳۰۰ درصدی بودجه وزارت ورزش و جوانان، چه اقدامی جهت توسعه ورزش همگانی انجام داده اید؟

دهمرده از سلطانی فر خواست با توجه به مشکلات ارزی، از اعزام اشخاص حقیقی و حقوقی همراه کاروان های برون مرزی خودداری کرده و از برگزاری اردوهای خارج از کشور برای تیم های ورزشی جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: خرید بازیکن خارجی و استخدام مربی خارجی را محدود و زمینه واگذاری ورزشگاه ها به مردم از طریق بورس را فراهم کنید. امکان دسترسی آحاد مردم به ورزش رایگان را فراهم کرده و بر زمینه های موثر در افزایش سلامت مردم تمرکز کنید.

نماینده مردم زابل و زهک خطاب به سلطانی فر گفت: در مجامع ورزشی از شما به عنوان وزیر فوتبال نام می برند. در حالی که فوتبال متولی دارد، توسعه ورزش همگانی وظیفه اصلی شماست. خبر داریم صندوق تابعه وزارت ورزش دارو وارد می کند و اعتبارات عمرانی این وزارتخانه به صندوق داده می شود.

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در بخشی از پاسخ خود گفت: سرانه ورزشی مکان هایی که متعلق به وزارت ورزش است، برای هر نفر ۷۸ سانتی متر مربع است که با احتساب مکان های متعلق به شهرداری ها، مدارس و دانشگاه ها، این سرانه حدود یک متر مربع است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: استان های کردستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از امکانات کمتری در این زمینه برخوردار هستند. تلاش داریم با استفاده از منابع موجود، تعادل و توازنی در این زمینه ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: پروژه های نیمه تمام ورزشی تا سال ۹۲ میزان پنج هزار و ۳۵۵ مکان ورزشی بوده است. در دولت یازدهم و دوازدهم در سال ۹۲ میزان ۱۳۳ پروژه، سال ۹۳ میزان ۲۰۵ پروژه، سال ۹۴ میزان ۳۶۱ پروژه، سال ۹۵ میزان ۱۷۱ پروژه، سال ۹۶ میزان ۳۹۰ پروژه به بهره برداری رسید. در سال ۹۷ نیز قصد داریم ۴۹۰ پروژه را به بهره برداری برسانیم.

سلطانی فر تصریح کرد: برای تکمیل سه هزار و ۶۰۰ پروژه باقیمانده با قیمت های سال ۹۶ به ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیازمندیم.

پس از دفاع وزیر و اظهارات نماینده زابل مبنی بر وجود تبعیض در توزیع امکانات ورزشی، حبیب الله دهمرده اعلام کرد که از پاسخ های وزیر مشروط به اینکه توجه بیشتری به مناطق محروم شود، قانع شده و نیاز به رأی‌گیری نیست.

کد خبر 354298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.