مهمترین هدف دشمن دین زدایی و قرآن زدایی است

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: مهمترین هدف دشمن دین‌زدایی و قرآن‌زدایی است، به همین دلیل دانشگاه علمی کاربردی اصفهان در صدد یافتن راهکارهایی برای خنثی کردن این اهداف دشمن است، از این رو میزبانی جشنواره قرآن و عترت را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا قاسمی صبح امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: ایران در طول ۴۰ سال گذشته همواره مورد هدف دشمنان قرار داشته و آنها سعی دارند ملت را مغلوب خود کرده و در هراس نگهدارند، اما مردم پرورش یافته مکتب عاشورایی است و با این ترقه بزی ها نمی ترسد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «هر چه ملت ما را بکشید ملت بیدار تر می شود»، افزود: اطمینان داریم به زودی عوامل این قبیل اقدامات کور به چنگال عدالت اسیر و به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور خاطرنشان کرد: برای نخستین بار اصفهان میزبان چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور می شود و این مهم برای اصفهان موهبت الهی است.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که فرمودند: «بهار دلها قرآن است»، افزود: در اوضاع فعلی که دین زدایی و قرآن زدایی در راس اقدامات استکبار است، دانشگاه علمی کاربردی اصفهان به دنبال راهکاری برای جلوگیری از آن بوده که یکی از راهکارها، میزبانی از افرادی است که در مسیر قرآن گام برداشته اند.

قاسمی با بیان اینکه قرآن زیباترین و جامع ترین سروده خلقت، کتاب شفا، بهترین موهبت الهی و مایه بهار دلها است، گفت: یادگیری و آموزش قرآن همچنین گسترش فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: آشنایی دانشجویان با مفاهیم قرآنی نعمتی است که خداوند به اصحاب علم و دانایی عطا فرموده است، زیرا قرآن می تواند انسان ها را از تاریکی ها نجات دهد، بنابراین با تمسک به قرآن می توانیم فتنه ها را از خود بزداییم.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با بیان اینکه توجه و فراگیری قرآن به عنوان امانت بزرگ پیامبر خدا برای ما امری واجب است، گفت: نباید قرآن را غریب بگذاریم و نسبت به آن بی توجه باشیم، در قیامت باید پاسخگوی پیامبر باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام فرمودند: «بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران بیاموزد»، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی رسالت سنگینی بر دوش دارد چرا که می خواهد قرائت و معنای قرآن را به دیگران آموزش دهد.

قاسمی با بیان اینکه چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور ویژه سه گروه دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور روزهای ۱۵ تا ۱۷ مهرماه به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در شش بخش آوایی(شفاهی)، کتبی(معارفی) شامل: آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی سبک زندگی اسلامی ایرانی، بخش سوم پژوهشی شامل مقاله قرآن و عترت، تلخیص کتاب، ایده قرآنی و کارآفرینی قرآنی، بخش چهارم فناوری شامل تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن و ربات و کانال های مجازی قرآنی، بخش پنجم ادبی شامل شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی و بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر است.

وی ادامه داد: این جشنواره تعداد ۱۳ هزار نفر شرکت کننده داشته و یک هزار اثر ارسالی در بخش های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری به دبیرخانه رسیده است.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با اشاره به آمار راه یافتگان و برگزیدگان، گفت: ۱۴۱ نفر در بخش شفاهی به مرحله پایانی راه یافته اند که در روز ۱۵ و ۱۶ مهرماه در اصفهان  به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان این بخش مشخص خواهند شد.

وی افزود: تعداد ۵۱ برگزیده در بخش های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری و ۳۶ نفر در در بخش کتبی برگزیده شده‌اند.

قاسمی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور نمایشگاه، مسابقات، بازدیدها و کارگاه هایی مرتبط با مباحث قرآنی برنامه ریزی شده است که از تمام شهروندان اصفهانی دعوت می شود در آن شرکت کنند.

وی افزود: در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه این جشنواره در باشگاه فرهنگیان واقع در خیابان پروین اعتصامی برگزار می شود و آیین اختتامیه روز ۱۷ مهرماه در سالن موسسه اهل البیت در خیابان فرشادی برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با اشاره به تشکیل کمیته اجرایی و شورای سیاست گذاری برای جشنواره در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره خاطرنشان کرد: کمیته روابط عمومی، فرهنگی و علمی، انفورماتیک و گرافیک و کمیته برنامه ریزی افتتاحیه و اختتامیه تشکیل شده است.

کد خبر 354289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.