بیش از ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان از فرایند ثبت نام جا مانده‌اند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۱۰۰ نفر از دانشجویان از فرایند ثبت نام جا ماندند که به نظر می‌رسد از یک سو اطلاع‌رسانی‌ها درست و به موقع انجام نشده و از سوی دیگر باید محدوده زمان ثبت نام را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر صبح امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران ضمن محکومیت حادثه تروریستی شهر اهواز که به شهادت جمعی از هموطنان منجر شد، اظهار کرد: دشمنان هنوز این مهم را نمی دانند که ایرانی زیر بار حقارت نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: دشمنان هرگز نخواهد توانست خدشه و خللی در اراده پولادین، صادقانه و مصمم ملت شریف ایران در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی همچون استقلال، امنیت و انسجام ملی وارد کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه فرایند پذیرش مهرماه دانشجویان این دانشگاه پشت سر گذاشته شده است، افزود: بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان از فرایند ثبت نام جا ماندند که به نظر می‌رسد از یک سو اطلاع‌رسانی‌ها درست و به موقع انجام نشده و از سوی دیگر باید محدوده ثبت نام را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش خود را خواهیم کرد تا مجوز تکمیل ظرفیت صادر شود، خاطرنشان کرد: در این وضعیت برخی مراکز به قدری استقبال زیاد دانشجویان را شاهد بودند که ظرفیت آنها تکمیل و نتوانستند پذیرنده دانشجویان داوطلب باشند.

قاضی عسگر با بیان اینکه در هفته جاری فرایند پذیرش بهمن ماه دانشجویان آغاز شده تا به موقع ثبت نام ها انجام شود، تصریح کرد: سیاست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی گسترش تک درس و تک پودمان است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: تا کنون ۴۰ تک پودمان از جمله رشته های جایگزین کشاورزی و رشته پلیس آب برای محافظت و حراست از منابع آبی استان پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است، افزود: باید آموزش مهارت را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم، البته دلیل ندارد این آموزش‌ها منجر به دریافت مدرک باشد، ممکن است دانشجو بلافاصله جذب بازار کار شود.

قاضی عسگر گفت: پیشنهاد دادیم سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه علمی کاربردی کمک کند و معادل ۳۰ درصد شهریه‌ها را دولت بپردازد چرا که کمک دولت می تواند سهم بزرگی از هزینه های دانشجویان را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه نیاز به کمک دولت دارد در غیر این صورت اهداف برنامه ششم محقق نخواهد شد، افزود: در کشور ایران آموزش های مهارتی تنها ۱۴ درصد سهم کل آموزش ها را دارد، درحالی که این رقم در دنیا معادل ۷۰ درصد است و یکی از دلایل بیکاری دانش آموختگان همین مسئله است، از این رو ضرورت دارد دولت بخشی از بودجه های دانشگاهیان را تأمین کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در استان اصفهان، گفت: مسابقات و جشنواره های قرآن و عترت که زیر نظر شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه ها برگزار می شود همه ساله در مراکز آموزش عالی از مؤثرترین، فراگیرترین، گسترده ترین و مهم ترین فعالیت های قرآن و عترت است که دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای قرآنی و فرهنگی دانشگاهی به آن می پردازند.

وی تصریح کرد: اهداف کلی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی شامل اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی دانشگاهیان و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه ها، تنظیم شعائر دینی و تشویق فعالیت های قرآن و عترت دانشگاهیان، زمینه سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومین (ع) و تدبر و عمل به آن آموزه ها، گسترش معارف، آموزش ها و پژوهش های قرآن و عترت همچنین بسط فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها و جذب جوانان به فعالیت های دینی مرتبط با قرآن و عترت  است.

کد خبر 354282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.