قوانین استخدامی شهرداری‌ها شفاف می‌شود

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه نیروی انسانی شهرداری تاثیر زیادی در توسعه پایدار شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان دارد گفت: شفاف سازی قوانین و مقررات استخدامی و ساماندهی منابع انسانی شهرداری‌ها در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عباس کرکه‌آبادی اظهار کرد: نبود شفافیت و ناکارآمدی قوانین و مقررات مورد عمل در حوزه استخدامی شهرداری‌ ها، پایین بودن سطح حقوق و مزایای کارکنان، مدیران و شهرداران کشور نسبت به کارکنان سایر دستگاههای دولتی، نامناسب بودن وضعیت استخدامی کارکنان و تراکم نیروی انسانی برخی از شهرداری‌های کشور از جمله مواردی است که باید با اهتمام مسئولان ذیربط نسبت به حل آن اقدام کرد.

وی درباره اقداماتی که تا کنون برای پاسخگویی به انتظارات شهرداری‌ها انجام شده، تصریح کرد: لایحه اجازه تدوین مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شده و اکنون در کمیسیون های تخصصی در حال بررسی است.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: لایحه اصلاح و دائمی کردن  قانون مدیریت خدمات کشوری و تسری قانون مذکور به شهرداری ها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در حال بررسی است، بنابراین امیدواریم این اقدام بتواند بستر لازم و اساسی در حوزه قوانین و مقررات استخدامی شهرداری ها را فراهم کند.

کرکه آبادی اظهار کرد: یکی از موارد مهم و مطالبه به حق شهرداری ها، حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها است که برابر بررسی تطبیقی به عمل آمده، حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها نسبت به سایر کارکنان دستگاه ها، اختلاف درخور توجه داشته که پیشنهاد اصلاح آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران و افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری ها مستند به ماده (6) قانون نظام هماهنگ پرداخت به دولت محترم و سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شده و موضوع در دست بررسی و اقدام است.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: ساماندهی نیروی انسانی شهرداری ها و پیگیری و تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری ها از دیگر موضوعاتی اساسی است که در دستور کار قرار دارد و بحث برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور در حال پیگیری است که نتایج متعاقباً اعلام می شود.

وی اضافه کرد: ساماندهی بسیاری از نیروهای شرکتی شرکت های مختلف تأمین نیرو که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده به منظور جلوگیری از تراکم نیروی انسانی، بیش از گذشته ضروری بوده که در راستای مقررات مربوطه، تعیین تکلیف این دسته از افراد هم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

کرکه آبادی اضافه کرد: اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل، احصاء مشاغل اختصاصی شهرداری ها، بررسی و تدوین شرح وظایف واحدهای سازمانی شهرداری ها با توجه به ابلاغ ساختارهای جدید شهرداری ها، پیگیری و اخذ مجوز لازم برای برگزاری آزمون آتش نشانی از جمله دیگر اقدامات در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد این نهاد از مواردی است که دستگاه های متولی باید به آن اهتمام وی‍ژه داشته باشند، تصریح کرد: تحقیقات نشان داده بیش از 70 درصد سرمایه یک سازمان، نیروی انسانی آن است و بی شک توجه به نیروی انسانی در شهرداری ها و شناسائی عوامل تأثیرگذار بر توانمندی و رضایت آنها و اقدامات لازم پیرامون این عوامل با همکاری مستمر نهادهای ذیربط در کشور می تواند موجبات رضایتمندی و افزایش اعتماد مردم را از این نهاد عمومی غیر دولتی همراه داشته باشد.

کد خبر 354272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.