به شهردار نامه بنویسید

شهردار اصفهان خطاب به دانش‌آموزان شهر گفت: شما آینده سازان این مملکت هستید، بنابراین می‌توانید از اکنون با مشارکت و نامه نوشتن برای شهردار خود در راستای توسعه شهر قدم بردارید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان صبح امروز - سه‌شنبه سوم مهرماه- در ایستگاه مترو واقع در میدان امام حسین(ع) حاضر شد و در جمع دانش آموزان کلاس ششم سخن گفت.

قدرت الله نوروزی صحبت‌های خود را با طرح دو پرسش از دانش آموزان آغاز کرد و گفت: به نظر شما دانش آموزان، شهر خلاق و هوشمند چیست؟ وظیفه ما در مقابل این شهر چیست؟ امروز این‌جا جمع شده‌ایم تا نظرات دانش‌آموزان را برای ایجاد شهری خلاق و آسوده برای شهروندان جویا شویم.

وی ادامه داد: زمانی که از اصفهان به عنوان شهر خلاق یاد می‌کنیم در واقع به شهروندان خلاق آن اشاره کرده‌ایم؛ فرد خلاق، برای بهتر ساختن شهر و برای رفاه بیشتر مردم طرح‌های نو و خلاق ارائه می‌دهد؛ بنابراین یکی از مولفه های شهر خلاق، مشارکت مردم است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: برای داشتن شهری امن و بدون دلهره و اضطراب، اضافه بر اینکه مسئولان شهر باید وظایف خود را به درستی انجام دهند، شهروندان نیز باید مشارکت کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: روزانه هزار تن زباله در شهر تولید می شود که در این زمینه شهروند مشارکت‌جو باید برای تمیزی شهر خود، تفکیک زباله را از داخل خانه آغاز کند؛ اکنون حدود  دو هزار و ۶۰۰ نفر برای تمیزی و نظافت این وسعت از شهر کار می‌کنند، زیرا هرچه شهر تمیزتر باشد، رونق بیشتری نیز دارد.

وی با اشاره به مدت زمان طولانی احداث مترو و دردسرهایی که داشت، گفت: شما دانش آموزان باید از پدران و مادران خود بخواهیداستفاده از مترو را جایگزین استفاده از خودرو شخصی کنند تا ترافیک، آلودگی و حتی تصادفات کمتر در شهر داشته باشیم.

شهردار اصفهان به دانش‌آموزان توصیه کرد: خوب درس بخوانید، اخلاق اجتماعی را مد نظر قرار دهید، خود را برای آینده بسازید و احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشید، زیرا شما آینده‌سازان این مملکت هستید و می‌توانید با مشارکت و نامه نوشتن برای شهردار خود در راستای توسعه شهر قدم بردارید.

کد خبر 354266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.