ضرورت توسعه گردشگری عشایری در شهرضا

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های اجرایی دولت و مجلس، حمایت از عشایر و رفع مشکلات آنان است، گفت: لازم است گردشگری عشایری در شهرستان توسعه یابد تا به این وسیله قابلیت‌های منحصر به فرد این حوزه بیشتر معرفی شود.

به گزاش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت ارایه تسهیلات رفاهی بیشتر به جامعه عشایری، باهدف افزایش تولیدات، بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش امکانات معیشتی آنان، اظهار کرد: ایجاد امکانات ارتباطی یکی از مهمترین نیازهای عشایر است، البته در شهرستان تاکنون مسیر ارتباطی «هونجان» به «گرموک»، پس از گذشت حدود پنج دهه بهسازی و آسفالت شده، اما لازم است در این زمینه طرح‌های بیشتری اجرا شود.

وی با اشاره به حمایت‌های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه از جامعه عشایری، تصریح کرد: تلاش شد تا عشایر هم از خدمات حمایتی جامعه روستایی بهره‌مند شوند، به این ترتیب اعتبارات حمایتی از این بخش نیز افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بستر لازم برای عرضه محصولات مختلف عشایر منطقه باهدف آشنایی سایر هموطنان با این محصولات فراهم شود، زیرا بسیاری ز جنبه‌های زندگی عشایر هنوز شناخته شده نیست.

محمودی تأکید کرد: ارتقاء سطح خدمات آموزشی، بهداشتی و اداری به عشایر به معنی تقویت بخش مهمی از زیرساخت‌های کشور است که تأثیر مهمی در رشد و توسعه کشور دارد.

وی با بیان اینکه باید از امکانات و تسهیلات دولتی برای رنق صنعت گردشگری در شهرستان استفاده شود، تصریح کرد: زیست بوم‌های طبیعی و محیط‌های زندگی روستای و عشایری، بستر مناسبی برای این منظور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سهمیه استخدام دستگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: ایجاد مشاغل مختلف با استفاده از سرمایه و توان بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی ظرفیت مناسبی برای اشتغالزیی است.

محمودی با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های اجرایی دولت و مجلس، حمایت از عشایر و رفع مشکلات آنان است، گفت: باید گردشگری عشایری در شهرستان توسعه یابد تا به این وسیله قابلیت‌های منحصر به فرد این حوزه بیشتر معرفی شود.

وی حمایت از تولید و عرضه صنایع دستی و محصولات لبنی و پروتئینی عشایر منطقه شهرضا و دهاقان را زمینه‌ساز رونق اقتصادی و ایجاد مشاغل پایدار در میان آنان دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از جامعه عشایری و ارایه خدمات آنان به منزله یکجانشین کردن آنان نیست، بلکه لازم است شرایطی فراهم شود که با حفظ حالت کوچ نشینی، مشکلات عشایر برطرف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات جامعه عشایری در طول دوران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: زندگی عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و هدف مسئولان در این زمینه باید بهبود شرایط زندگی آنان باشد.

کد خبر 354259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.