واقعیت ها را برای یکدیگر بازگو کنیم

رییس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: فضای مجازی در برخی مواقع عنان کار را از رسانه‌ها می‌گیرد اما باید به دنبال راهکار بود و واقعیت‌ها را برای یکدیگر بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمودیان، در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه اصفهان و چهارمحال و بختیاری که روز گذشته _دوشنبه اول مهرماه_ به میزبانی رسانه‌های چهار محال و بختیاری برگزار شد، اظهار کرد: اعتمادی که مردم به رسانه‌های رسمی دارند به فضای مجازی ندارند اما در برخی مواقع فضای مجازی عنان کار را از رسانه‌ها می‌گیرد که برای حل موضوع، باید ساز و کار و برنامه‌ای فراهم شود.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند معرفی‌کننده حوزه گردشگری برای مردم باشند و همچنین ظرفیت گردشگری‌ ملی و بین‌المللی را مهیا کنند. باید در حوزه گردشگری کار تخصصی شود و در این حوزه، کارگروه مشترک بین استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان ایجاد شود.

محمودیان اظهار کرد: نگاه مسئولان با نگاه ما به این مسئله متفاوت است. ما باید به دنبال ایده باشیم و راهکار ارائه دهیم. باید نسبت به وضعیت کنونی آب ایده بدهیم که این ایده نیز از دل جلسات هم‌اندیشی به وجود می‌آید. باید از نردبان غرور پایین بیاییم و واقعیت‌ها را با یکدیگر در میان بگذاریم.

رییس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نگاه ما وارد شدن به مباحث تقابل نیست. باید واقعیت‌ها را به یکدیگر بگوییم. اگر در این زمینه‌ها به صورت جدی ورود پیدا کنیم، از حواشی نیز کاسته می‌شود. موضوعی که مهم است روبه‌رو شدن با حقایق است. اگر صدایی که از این دو استان بیرون می آید، صدای مردم باشد مشکلات حل خواهد شد.

همچنین احسان فروزنده، مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه‌های هم‌اندیشی، ارتباط و تعامل رسانه‌ها به ارتقای گفتمان رسانه‌ای کمک می‌کند، اظهار کرد: استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری از یکدیگر جدا نیستند چون از نظر فرهنگی، اقلیمی و قومیتی شباهت دارند و بسیاری از اهالی چهارمحال و بختیاری در استان اصفهان ساکن هستند.

فروزنده افزود: متأسفانه امروزه فضای مجازی، فضا را در دست گرفته و مرجع بودن مطبوعات و رسانه‌های مکتوب در حال حذف شدن است و نیاز است که مرجعیت مطبوعات حفظ و در جهت اعتمادبخشی به افکار عمومی تلاش شود.

مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در فضای مجازی هم در کانال‌های استان چهارمحال و بختیاری و هم در کانال‌های استان اصفهان به مواردی پرداخته می‌شود که به نفع مردم استان چهارمحال و بختیاری و مردم استان اصفهان نیست و تنها باعث ایجاد تفرقه و تقابل بین مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: مباحث آب به صورت کلان در شورای امنیت کشور و شورای عالی آب بررسی و مصوبات اجرا می‌شود. وظیفه ما به‌عنوان مطبوعات این است که واقعیت‌ها و آنچه باید برای مردم گفته شود را بیان کنیم و اجازه ندهیم تقابل ایجاد شود. شغل اکثر مردم استان چهارمحال و بختیاری به دلیل وجود بسیار محدود و کم صنایع، کشاورزی و دام‌پروری است و امرار معاش آن‌ها از این راه است. متأسفانه در کانال‌ها تیترهایی طراحی می شود که در ذهن مردم استان اصفهان این موضوع تلقی شود که تمام مصارف آب و کمبودها و محدودیت‌ها به دلیل کشاورزی و باغداری مردم چهارمحال و بختیاری است.

فروزنده اظهار کرد: یکی از اشکالات کنونی نداشتن عمق راهبردی مناسب برای شناخت آسیب‌ها است. گسترش فضای مجازی باعث شده است که وضعیت فرهنگ از جمله کتاب‌ و روزنامه‌خوانی تحت تأثیر قرار گیرد. یکی از رسالت‌های رسانه‌های مکتوب این است که با برنامه‌ریزی دقیق کمک کنیم که مردم از روزنامه‌ و کتاب‌ فاصله نگیرند.

مسئول روابط عمومی استانداری استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: باید مطبوعات در بحث اعتمادبخشی به افکار عمومی پررنگ‌تر ظاهر شوند. ما هم در استانداری و همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توانمان را به کار می گیریم تا این مهم انجام شود. با وجود تلاش‌هایی در این زمینه؛ قبول داریم آن طور که لازم است برای مطبوعات و رسانه‌های مکتوب استان فعالیت نشده و تلاش می‌کنیم آن‌طور که شایسته مطبوعات است، اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 354246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.