اختصاص ۴۵ درصد اعتبارات اشتغال روستاییان به کشاورزی

شهرضا - رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: ۴۵ درصد اعتبارات اشتغال روستاییان شهرستان در بخش کشاورزی بوده است، البته این مسئله به معنای عدم امکان اختصاص اعتبارات به سایر بخش‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری صبح امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران از اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان به حوزه اشتغال فراگیر این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات برای ایجاد بنگاه‌های کوچک و زودبازده اختصاص یافته است.

وی افزود: در این زمینه طرح‌هایی به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال بررسی و مراحل آماده‌ سازی و تکمیل پرونده آن‌ها انجام و در سامانه «کارا» ثبت شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا از تصویب اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان خبر داد و اظهار کرد:  بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مصوب برای این بخش، تخصیص داده شده است.

اباذری اضافه کرد: ۴۵ درصد از اعتبارات اشتغال روستاییان در بخش کشاورزی بوده است، البته در سایر عرصه‌های کاری همچون گردشگری و صنایع دستی نیز که زمینه‌های آن در شهرستان وجود دارد، می‌توان طرح‌هایی تهیه و ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور تأکید زیادی بر ضرورت حمایت از اشتغال جوانان داشتند به همین دلیل باید به این مسئله توجه ویژه شود، اما طرح‌های پیشنهادی باید دارای توجیه اقتصادی باشد تا از تبدیل بیکاران به بیکاران بدهکار، جلوگیری شود.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به افزایش اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان، تصریح کرد: میزان این اعتبارات با هفت برابر رشد، از دو میلیارد ریال در سال ۹۵ به ۱۴ میلیارد ریال در سال مالی گذشته افزایش یافت.

اباذری از ضرورت اختصاص ۲۵ درصد از مجموع اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان به عرصه‌های خوداشتغالی خبر داد و افزود: ۷۵ درصد از این اعتبارات نیز در زمینه ایجاد واحدهای پشتیبان اختصاص می‌یابد؛ این در حالی است که تاکنون بیش از ۴۴ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جذب شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل تعاونی‌های فعال در زمینه بومگردی و صنعت توریسم، تصریح کرد: نرخ بالای بیکاری و مهاجرپذیری، خشکسالی و بالا بودن نسبت شهرنشینی از تهدیدات این شهرستان است، در حالی که کارشناسان رونق بخش تعاون را به عنوان راهکار اساسی برای رفع معضلات اقتصادی پیشنهاد می‌کنند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به واگذاری تسهیلات توسعه روستایی با نرخ شش درصد، اظهار کرد: میزان این تسهیلات به ازای اشتغال هر نفر یک میلیارد ریال با دوره بازپرداخت پنج سال است.

کد خبر 354242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.